Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Kujawsko-pomorskie

Siedem różnych odcinków S5. Różnice w postępie robót diametralne

| Elżbieta Pałys źródło: RI 21.03.2019

 

Siedem różnych odcinków S5. Różnice w postępie robót diametralne
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W województwie kujawsko-pomorskim w budowie jest 130 km drogi ekspresowej S5. To w sumie siedem odcinków realizacyjnych. Najbardziej zaawansowany jest wykonany w blisko 70 proc. Najsłabszy w niespełna 20 proc. To jeden z trzech fragmentów, za które odpowiada firma Impresa Pizzarotti.
Wraz z końcem ubiegłego tygodnia na placach budowy zakończyła się przerwa zimowa. Od poniedziałku wszyscy wykonawcy powinni być na placu budowy i intensyfikować prace. Wiadomo, że nie wszędzie to wygląda jak powinno. Sytuację na niektórych inwestycjach, jak w przypadku kujawsko-pomorskiej S5, najlepiej opisują liczby.

GDDKiA podała w komunikacie zaawansowanie prac na poszczególnych odcinkach ekspresowej piątki według stanu na koniec lutego. Wygląda ono następująco:
odc. 1 Dworzysko – Aleksandrowo – 19,3 proc. (wykonawca Impresa Pizzarotti), odc. 2 Dworzysko-Aleksandrowo – 19,3 proc. (Impresa Pizzarotti), odc. 3 Aleksandrowo-Tryszczyn - 49,5 proc. (PTU Intercor), odc. 4 Tryszczyn – Białe Błota – 37,5 proc. (wykonawca - Polaqua; ten odcinek, ze względu na konflikty społeczne już wcześniej miał przełożony termin na ukończenie na 2020 rok), odc. 5 Białe Błota – Szubin – 38 proc. (Impresa Pizzarotti), odc. 6 Szubin – Jaroszewo – 58,3 proc. (Trakcja oraz Intercor) oraz odc. 7 Jaroszewo – granica województwa – 66,8 proc. (Kobylarnia i Mirbud).

Różnica między najbardziej i najmniej zaawansowanym kontraktem sięga niemal 50 punktów procentowych. 

– Wszyscy wykonawcy w miarę sprzyjających warunków pogodowych prowadzili prace w okresie zimowym – informuje Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA. Dotyczy to także trzech odcinków, na których prace postępują najwolniej, realizowanych przez firmę Impresa Pizzarotti, tj. odc. 1, 2 oraz 5.

Zimą jednak wykonawcy nie mieli obowiązku prowadzenia robót, sytuacja zmieniła się wraz z nadejściem sezonu budowlanego.

GDDKiA już wcześniej nie ukrywała, że nie jest zadowolona z tempa prac na odcinkach włoskiego wykonawcy. Teraz to niezadowolenie wyraziła w oficjalnej, zdecydowanej formie. Jak podano, 16 marca wykonawca został wezwany do natychmiastowego i bezzwłocznego zwiększenia zaangażowania na budowie, powrotu na budowę w zakresie ekip pracujących i sprzętu budowlanego.

Na mobilizację wykonawca ma czas do 15 kwietnia 2019 r. W przeciwnym razie zamawiający w ciągu 60 dni ma prawo odstąpienia od umowy z wykonawcą.

– Przyglądamy się co się dzieje na budowie, każdego dnia sprawdzamy czy jest wzrost zaangażowania czy nie – mówi Tomasz Okoński. I dodaje: – Nam nie zależy na zrywaniu umowy, chcemy by wszystkie odcinki ukończyli obecni wykonawcy. Oczekujemy jednak, że zaangażowanie na placach budowy będzie z każdym dniem większe. 

O tym jakie ono jest obecnie świadczą liczby. W ostatnich dniach na dwóch odcinkach budowanych przez Impresę Pizzarotti pracowało po ok. 60 osób, na trzecim 140. Warto jednak zwrócić uwagę, że liczby te odnoszą się do wszystkich obecnych na budowie, w tym pracowników administracyjnych, inżynierów. Samych robotników na budowie jest znacznie mniej. Trudno więc mówić w tym przypadku o rozpoczęciu sezonu budowlanego, a na pewno o "intensyfikacji działań". Dla porównania, na odcinkach z największych postępem robót w ostatnich dniach pracuje po ok. 250 osób.

U włoskiego wykonawcy w ostatnim okresie można było się doliczyć po ok. 30 maszyn na dwóch odcinkach i ok. 80 na trzecim. Na najbardziej zaawansowanym odcinku S5, w pobliżu granicy województwa było w ostatnich dniach ok. 180 sztuk sprzętu budowlanego. Różnicy trudno nie dostrzec.

Wykonawca dostał jeszcze szansę. Na razie raczej z niej nie korzysta. W pełnym sezonie budowlanym, w dodatku przy sprzyjającej pogodzie, nie chodzi już o samą obecność na budowie, ale o faktyczną, intensywną pracę. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5