Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Małopolska

Siódemka na północ od Krakowa w II etapie przetargu

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfratsruktury.pl 31.05.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Siódemka na północ od Krakowa w II etapie przetargu
fot. Tomasz Sienicki, commons.wikimedia.org, CCA

Więcej z regionu:

Małopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie zaprosiła wykonawców do składania ofert cenowych na projekt i budowę pierwszego z odcinków drogi ekspresowej nr 7 na północ od Krakowa. Chodzi o fragment Widoma – Kraków (węzeł Igołomska, bez węzła).
Zaproszenia zostały wysłane do 20 wykonawców. Oferty cenowe zostaną ocenione z uwzględnieniem kryteriów ceny – 90 proc., terminu realizacji – 5 proc. i okresu gwarancji – 5 proc.

To pierwszy z odcinków – położony najbliżej Krakowa – na które podzielono budowę trasy ekspresowej między granicą województwa świętokrzyskiego a stolicą Małopolski. Liczy 18,3 km.

 
fot. GDDKiA
Jak poinformowała portal RynekInfrastruktury.pl Iwona Mikrut, rzeczniczka prasowa krakowskiej GDDKiA, w czerwcu zostaną wysłane zaproszenia do II etapu przetargu dla budowy odcinka Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) o długości ok. 23,3 km.
  
Trzeci fragment pomiędzy węzłem Szczepanowice a granicą województwa (ok. 23,3 km) będzie realizowany inaczej niż pierwotnie planowano. Jesienią zeszłego roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uznał zasadność skargi na decyzję środowiskową dla ekspresówki pomiędzy stolicą Małopolski a granicą województwa.

Zastrzeżenia, podniesione pierwotnie przez mieszkańców wsi Porów, dotyczyły 4-km fragmentu trasy. Zakwestionowanie decyzji środowiskowej oznaczało jednak zablokowanie realizacji całego małopolskiego odcinka trasy ekspresowej na północ od Krakowa.

GDDKiA znalazła rozwiązanie. Żeby nie wstrzymywać całej inwestycji sporny odcinek, na wniosek inwestora, został wydzielony z całej inwestycji. Tym samym konieczność powtórzenia procedury środowiskowej dotyczy więc obecnie tylko spornego fragmentu, pozostała część trasy może być realizowana.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS