Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Krajowe - Śląskie

Śląskie: Oferty na obwodnicę Poręby i Zawiercia droższe o niemal 200 mln zł

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 22.02.2019

PARTNERZY DZIAŁU


 

Śląskie: Oferty na obwodnicę Poręby i Zawiercia droższe o niemal 200 mln zł
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w dwóch przetargach dotyczących budowy obwodnicy Poręby i Zawiercia. Do zamawiającego wpłynęło łącznie 15 propozycji, ale żadna z nich nie mieści się w przewidzianym budżecie. W obu postępowaniach brakuje łącznie niemal 200 mln zł. Według wcześniejszych planów, trasa ma być gotowa w połowie 2023 roku.
Budowa drogi obwodowej dla miejscowości Zawiercia i Poręba, położonych na północny-wschód od aglomeracji Katowickiej, w ciągu DK-78, została podzielona na dwa odcinki, na realizację których ogłoszono dwa postępowania.

Celem przetargów jest budowa trasy, która wyprowadzi ruch tranzytowy z Poręby i Zawiercia. Obecnie tą drogą do Aglomeracji Katowickiej dojeżdża wiele towarów z kierunku północno-wschodniego.

View Larger Map

W postępowaniu na część Siewierz – Poręba – Zawiercie (Kromołów) (odc. I o długości ok. 17 km) do Generalnej Dyrekcji trafiło 8 ofert. Pochodzą one od firm: Kobylarnia (449,777 mln zł), Strabag (506,439 mln zł), Mota-Engil Central Europe (499,800 mln zł), Intercor (435,954 mln zł), Budimex (513,256 mln zł) oraz Polaqua (483,517 mln zł), a także konsorcjów: Mostostal Warszawa, Drogomex i Masfalt (608,804 mln zł) oraz Aldesa Construcciones Polsak i Aldesa Construcciones (580,215 mln zł). Zamawiający planował przeznaczyć na realizację 287,967 mln zł.

Z kolei w przypadku fragmentu w Zawierciu (odc. II od Kromołowa do Żerkowic o długości ok. 8 km) GDDKiA otrzymała 7 ofert. Pochodzą one od firm: Budimex (236,087 mln zł), Intercor (193,572 mln zł), Mota-Engil Central Europe (229,233 mln zł), Strabag (239,988 mln zł) oraz Kobylarania (187,977 mln zł), a także konsorcjów: Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Contsucciones (198,621 mln zł) oraz Mostostal Warszawa, Drogomex i Masfalt (288,058 mln zł). Budżet zamawiającego opiewa na 142,050 mln zł.

Teraz oferty zostaną ocenione przez komisję przetargową zgodnie z kryteriami, które są jednakowe w obu przetargach. Prezentują się one następująco: cena (60%), równość podłużna nawierzchni (10%), termin realizacji kontraktu (10%), przedłużenie okresu gwarancji jakości na konstrukcję nawierzchni i elementy konstrukcyjne obiektów (10%) oraz przejście części ryzyka przedłużenia czasu na ukończenie z tytułu wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych (10%).

Niemniej jednak, w przypadku obu części potencjalni wykonawcy zaproponowali jednakowe wartości w kwestiach terminu realizacji (skrócenie terminu o 3 miesiące, czyli wykonanie prac w ciągu 34 miesięcy od dnia podpisania umowy) oraz okresu gwarancji jakości (przedłużenie gwarancji o 5 lat).

Oznacza to, że ostatecznie cena nie tylko odegra najważniejszą rolę, ale będzie praktycznie jedynym kryterium. Pozostaje jednak pytanie, czy uda się w ogóle znaleźć dodatkowe środki na realizację inwestycji. Całkowity budżet GDDKiA na projekt i budowę obwodnicy Zawiercia i Poręby opiewa na 430,017 mln zł, a łączna wartość najniższych ofert to 623 mln zł. Oznacza to, że do ich opłacenia brakuje 193,941 mln zł.

Należy zaznaczyć, że w połowie lutego br. publikowaliśmy artykuł, że na realizację znaczących inwestycji drogowych, na które w tym roku oferty otworzyła GDDKiA brakuje łącznie niewiele ponad 200 mln zł (cały tekst można znaleźć tutaj). Po dodaniu kwoty dotyczącej opisanej wyżej obwodnicy wartość ta podwaja się.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5