Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Warmińsko-mazurskie

Sprawdzili wytrzymałość nowo powstałego mostu pod Ostródą

| Elżbieta Pałys źródło: GDDKiA/RI 16.12.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Sprawdzili wytrzymałość nowo powstałego mostu pod Ostródą
fot. GDDKiA Olsztyn

Więcej z regionu:

Warmińsko-mazurskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W piątek, 15 grudnia br. przeprowadzone zostały próby obciążeniowe mostu w ciągu obwodnicy Ostródy na drodze krajowej nr 16. Jeśli wyniki będą pomyślne, kierowcy jeszcze w grudniu pojadą jedną nitką mostu. Druga będzie udostępniona wczesną wiosną.
Powstający pod Ostródą obiekt jest rekordowym mostem typu extradosed. Do przeprowadzenia próby obciążeniowej wykorzystano około 1200 ton ładunku umieszczonego na ponad 30 pojazdach. Próby odbywały się przez cały dzień – najpierw statyczne na poszczególnych przęsłach, następnie dynamiczne. – Jak poinformował nasz portal Karol Głębocki, rzecznik prasowy GDDKiA w Olsztynie, ostateczna ekspertyza będzie znana we wtorek.

Pomyślny przebieg próby pozwoli udostępnić w grudniu jedną jezdnię mostu do ruchu. Druga zostanie udostępniona wczesną wiosną. Ze względu na złe warunki atmosferyczne nie wykonano na niej jeszcze wszystkich prac wykończeniowych.

Testowany obiekt znajduje się nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga. Przewidziano na nim po dwa pasy ruchu w każdą stronę a dodatkowo pas awaryjny.

Most ma najdłuższe przęsło w Europie wśród obiektów extradosed (dotychczas prym w tym względzie wiódł most przez Wisłę w Kwidzynie). Obiekt stanowi czteroprzęsłową przeprawę o rozpiętości przęseł wynoszącej 132,5 + 206 + 206 + 132,5 m. Najwyższy punkt to środkowa podpora – łącznie z pylonem to około 60 m nad poziomem terenu. Do budowy wykorzystano liny o łącznej długości około 500 km.

S7 i DK-16

Obwodnica Ostródy w ciągu DK-16 jest częścią inwestycji polegającej na budowie dwóch odcinków dróg o łącznej długości 18,4 km z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km w ciągu DK 16. W ramach zadania wybudowano 9 wiaduktów drogowych, 5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny.

Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Ma on długość 561 m. Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) ma most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości ma z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.

Kończąca się inwestycja o wartości 1,3 mld zł polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstały dwa węzły drogowe – Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK 16.

Wraz z budową odcinka S7 została zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK-15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe. Obwodnica Ostródy ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Pojedziemy w tym roku

Udostępnienie do ruchu obwodnicy Ostródy w ciągu DK16 jak i S7 planowane jest jeszcze w grudniu, z objazdem mostu MS4 na S7 i ze zwężeniem do jednej nitki na moście MS3 na DK16. Wykonawcą zadania jest Budimex.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS