Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie rozstrzygnął już postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 598. Mowa tutaj o krótkim odcinku drogi od skrzyżowania ul. Płoskiego z ul. Witosa i Bukowskiego do powstającego na południowej obwodnicy Olsztyna węzła Jaroty na drodze S51. Wiosną 2018 roku kierowcy powinni cieszyć się z nowej infrastruktury.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie podzielił zamówienie na dwa zadania. W pierwszym wykonawca rozbuduje drogę wojewódzką nr 598 na odcinku poza granicą Olsztyną do Zgniłochy przez Butryny. Zadanie drugie polegać będzie na rozbudowie odcinka ulicy wchodzącej w skład drogi wojewódzkiej nr 598, do skrzyżowania ulic Płoskiego, Witosa i Bukowskiego.
Będzie szerzej
Działania będą zmierzać do rozbudowy drogi poza granicami Olsztyna o przekroju drogi jednojezdniowej, dwupasmowej do przekroju drogi dwujezdniowej, dwupasmowej z pasem dzielącym. Wykonawca będzie musiał najpierw usunąć drzewa i krzewy, a następnie rozebrać nawierzchnię drogową i chodniki. Wraz z budową nowej drogi, wymieniona zostanie także podziemna infrastruktura w postaci sieci wodociągowych, kanalizacji, sieci elektroenergetycznej, gazowej i telekomunikacyjnej. Wzmocniona zostanie nośność nowej drogi. Będzie ona szersza, a dodatkowo wzbogacona zostanie o zatoki autobusowe, ciągi pieszo-rowerowe. Dowiązanie do obwodnicy będzie w całości oświetlone, a po obu stronach staną ekrany akustyczne.
Z kolei w granicach administracyjnych Olsztyna przyszły wykonawca rozbuduje skrzyżowanie ul. Płoskiego z ul. Bajkowej i ul. Dorantta. W tym miejscu pojawi się także sygnalizacja świetlna. Odcinek drogi jednojezdniowej, dwupasmowej zyska po przebudowie przekrój drogi dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu oddzielonymi pasem zieleni. Pojawią się nowe zatoki autobusowe, a po północno-wschodniej stronie drogi pojawi się ścieżka dla rowerzystów, zaś od skrzyżowania ul. Płoskiego z ul. Bajkową i dalej w kierunku Butryn, pojawi się także ciąg pieszo-rowerowy.
W całości powstanie 2,7 km dwujezdniowej drogi, która stanowić będzie dowiązanie do powstającej właśnie południowej obwodnicy Olsztyna. Poprowadzi ona kierowców do węzła Jaroty, który powstanie na drodze S51. Po zmianach zyska ona status drogi klasy Z.
Wygodnie z Jarot do Warszawy, Gdańska i na Mazury
W postepowaniu przetargowym udział wzięły trzy firmy – Strabag, Skanska oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Jednak to oferta Strabagu z Pruszkowa okazała się najkorzystniejsza dla Olsztyna. Oferty oceniane były pod względem ceny – 60%, gwarancji – 30% oraz terminu skrócenia wykonania – 10%. Firma zaproponowała, że wykonana prace za 28,9 mln zł brutto. Oferent zadeklarował, że udzieli na inwestycję 8 lat gwarancji, a termin trwania robót jest w stanie skrócić o 5 tygodni. 15 lutego doszło do popisania umowy na wykonanie prac.
Zamawiający określił w zamówieniu, że prace mają skończyć się przed 29 czerwca 2018 roku. Wykonawca powinien zakończyć inwestycję już 24 maja 2018 roku. Dzięki niej, mieszkańcy największej sypialni mieszkalnej Olsztyna – Jaroty – będą mieli bezpośredni dostęp do obwodnicy miasta. Pozwoli to w komfortowy sposób ominąć miejskie korki i prędko udać się w kierunku Ostródy i dalej Trójmiasta (DK16),Warszawy (S51), Szczytna (DK53) i Mrągowa (DK16).
– Podpisana właśnie umowa jest kolejnym krokiem w kierunku połączenia systemu dróg Olsztyna z powstającą obwodnicą miasta – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent miasta. – Przedłużona ulica Płoskiego to znaczne skrócenie dojazdu do obwodnicy dla mieszkańców południowych osiedli. Poza tym budowa tej drogi jest dobrym przykładem współpracy między samorządami. Wszystko z myślą o mieszkańcach oraz dla rozwoju Olsztyna i regionu – dodaje.