Siedem ofert, w tym jedna nieważna, a wszystkie poza budżetem – to wynik otwarcia ofert w przetargu na budowę drogi regionalnej Racibórz – Pszczyna. Inwestycje planuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
Chodzi o jedną z ważnych inwestycji na terenie południowej części województwa śląskiego. Trasa, która docelowo będzie miała ok. 60 km powstaje etapami. Tym razem chodzi o jej etap 4 i 5, tj. odcinek od włączenia do DK-45 w gminie Rudnik do granicy miasta Rybnika oraz wschodnią obwodnicę Raciborza.
Wyświetl większą mapę
Inwestor otrzymał 7 ofert. Jedna z nich była złożona nieprawidłowo, analizowane będą pozostałe 6.
Najtańszą propozycję złożyła firma Strabag Infrastruktura Południe, która wyceniła prace na nieco ponad 296 mln zł. To nieco więcej niż planował wydać katowicki ZDW – 292,8 mln zł.
Pozostałe propozycje wyceniono od 309,8 mln zł (Budimex) do 355,8 mln zł (Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor).
W ramach zadania trzeba wybudować nowy ciąg drogi wojewódzkiej nr 935 na odcinku blisko 8 km oraz m.in. węzły i skrzyżowania z innymi drogami, odwodnienie i urządzenia ochrony środowiska.
Według planu droga ma powstać do 28 lutego 2022 roku.
Droga regionalna Racibórz – Pszczyna ma przebiegać od gminy Rudnik przez Racibórz, Kornowac, Gaszowice, Lyski i Rydułtowy do ul. Sportowej w Rybniku. Projekt jej budowy jest wynikiem porozumienia władz Raciborza oraz województwa śląskiego z 2012 roku.