Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Krajowe - Wielkopolska ,Oborniki

Strabag najkorzystniejszy na remont mostu przez Wartę

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 14.03.2018

PARTNERZY DZIAŁU


 

Strabag najkorzystniejszy na remont mostu przez Wartę
fot. sxc.hunnhhnb

 

Ponad 14 mln zł będzie kosztować budowa mostu przez Wartę w Obornikach. Na taką kwotę została wyceniona oferta firmy Strabag, którą GDDKiA uznała za najkorzystniejszą w tym przetargu.
Jeśli nie będzie sprzeciwu pozostałych uczestników postępowania, wkrótce inwestor będzie mógł podpisać umowę z wykonawcą.

Oferta firmy Strabag została wybrana spośród trzech, które wpłynęły w tym postepowaniu. Opiewała na najniższą cenę. Dwie pozostałe, złożone przez firmę Gotowski oraz przedsiębiorstwo Most z Sopotu przekroczyły budżet inwestora, który wynosił 15,789 mln zł.

Zadaniem wykonawcy w pierwszej kolejności będzie zaprojektowanie, uzyskanie pozwolenia na budowę mostu tymczasowego. Tę część należy wykonać najpóźniej do III kwartału. Budowa przeprawy tymczasowej powinna się rozpocząć na przełomie lat 2018/2019.

Według planu, w drugim kwartale przyszłego roku zostanie przełożony ruch na wykonany obiekt tymczasowy i rozpocznie się remont istniejącego mostu. Prace powinny zakończyć się jesienią.



Wyświetl większą mapę

W istniejącym obiekcie w złym stanie technicznym jest m.in. żelbetowa płyta pomostowa. Odbudowy wymagają m.in. ciosy podłożyskowe. Uszkodzone są także ścianki zapleczne przyczółków. Jak informował inwestor, w złym stanie technicznym są także schody skarpowe.

Zakres remontu będzie obejmował m.in. konstrukcję stalową wzmocnienia pomostu, remont strefy przydylatacyjnej, montaż dylatacji, izolację pomostu, wykonanie kap chodnikowych i montaż nowych balustrad oraz wykonanie uzupełnień ubytków i rozkuć płyty pomostu.

W ramach remontu podpór trzeba naprawić ściany zapleczne przyczółków, głowice filarów i przyczółków z renowacją ciosów oraz powierzchnie boczne filarów. Wyremontowane będą także dojazdy do mostu.
Całkowita długość remontowanego odcinka wraz z mostem wynosi 205 m.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5