Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Śląskie

Strabag najkorzystniejszy na S1 Bieruń – Oświęcim

| ep. źródło: RI 05.10.2021

PARTNERZY DZIAŁU


 

Strabag najkorzystniejszy na S1 Bieruń – Oświęcim
Fot. Google Maps

Więcej z regionu:

Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ponad 212 mln zł będzie kosztowała budowa drogi ekspresowej S1 między Bieruniem i Oświęcimiem jeśli dojdzie do podpisania umowy zgodnie z rozstrzygnięciem inwestora. Najkorzystniejszą ofertę złożył Strabag.
To jeden z dwóch odcinków drogi ekspresowej S1 między węzłami Kosztowy i Bielsko-Biała. Drugi, od Mysłowic do Bierunia, jest na etapie analizy ofert.

W ramach kontraktu dla którego rozstrzygnięto postępowanie powstać ma droga ekspresowa o długości 2,9 km oraz odcinek drogi klasy GP o długości ok. 2 km. Do wybudowania będzie też fragment drogi klasy Z pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km.

Wykonawca będzie także zobowiązany do wybudowania węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich.

Poszukiwanie wykonawcy dla tego odcinka ma dłuższą historię. Przypomnijmy: GDDKiA realizuje drogę ekspresowa S1 między Bielsko-Białą i Oświęcimiem. Na potrzeby rozbudowy podzielono ją na trzy odcinki: Oświęcim – Dankowice, Dankowice – Suchy Potok (Bielsko-Biała) oraz Mysłowice – Oświęcim. Dwa pierwsze maja już wykonawców od lata ub. roku. Są nimi konsorcjum Porr i Mota Engil oraz Mirbud z Kobylarnią.

Fragment od Mysłowic do Oświęcimia chciała realizować m.in. chińska firma China State Construction Engineering, która złożyła najtańszą ofertę. Została jednak wykluczona. Wykonawca z Państwa Środka odwołał się do KIO, która wydała wyrok korzystny dla przedsiębiorstwa. Decyzję KIO inwestor zaskarżył jednak do sądu. Sąd Okręgowy w Katowicach stanął po stronie wykonawcy, ale GDDKiA uznała, że z uwagi na długi czas, który minął od ogłoszenia przetargu i od przekazania wykonawcom sąsiednich odcinków trzeba unieważnić procedurę, by jak najszybciej zapewnić funkcjonalność drogi po wybudowaniu sąsiednich odcinków (finał planowany na 2023 rok). Zdecydowano, by „chiński” odcinek podzielić na dwie części, z których jedną – z węzłem Bieruń i obwodnicą Bierunia – zrealizować wcześniej zlecając realizację z wolnej ręki wykonawcy przyległego odcinka (konsorcjum Porr i Mota Engil). 

Plan był taki, by po wybudowaniu dwóch odcinków S1 od Oświęcimia do Bielska-Białej na czas kończenia prac przy pozostałej części S1, przekierować ruch na DK-44 z pominięciem terenów zurbanizowanych i dróg lokalnych.

Niekonkurencyjny tryb został jednak zaskarżony do KIO przez firmę Strabag. Izba uwzględniła odwołanie i nakazała przeprowadzić tradycyjne postępowanie, które właśnie rozstrzygnięto.

Dłuższy fragment podzielonego odcinka, tj. Mysłowice – Bieruń jest na etapie analizy ofert. GDDKiA ma 10 propozycji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5