Firma Strabag złożyła najtańszą ofertę w postępowaniu na budowę obwodnicy Barlinka. Propozycja firmy wynosi 16,69 mln zł. Droga o długości 2 km powstanie w miejscu zlikwidowanej linii kolejowej.
Jak podał Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, poza ofertą Strabaga, w przetargu na obwodnicę Barlinka wpłynęły jeszcze cztery oferty. Złożyły je firmy: Skanska – 16,95 mln zł, Eurovia Polska – 17,97 mln zł, Maldrobud – 19,37 mln zł i Budimex – 21,47 mln zł. Przy wyborze wykonawcy inwestor będzie kierował się kryterium ceny (60%), dodatkowym okresem gwarancji (15%) i doświadczeniem kierownika budowy (15%).
W ramach zadania rozebrane zostaną budynki budowlane, pozostałe po byłych terenach kolejowych, nieczynnych od 1998 roku – w tym miejscu powstanie nowy odcinek drogi. Do realizacji są skrzyżowania na początku i na końcu trasy oraz dwa ronda. Rozebrania i budowy nowego obiektu wymaga kładka dla pieszych oraz wiadukt nad ul. Tunelową. Rozebrany będzie także wiadukt nad ul. Ogrodową. W jego miejscu powinien powstać tunel.
Wyświetl większą mapęObwodnica Barlinka powstanie w ciągu DW-151. Jej koszt, według wcześniejszych szacunków, to około 30 mln zł. W sprawie wspólnego sfinansowania zadania jeszcze jesienią ub. roku porozumiały się samorządy województwa zachodniopomorskiego i gminy Barlinek.
Dzięki obwodnicy, z centrum miasta zostanie wyprowadzony ruch samochodów ciężarowych. Poprawi się bezpieczeństwo oraz komfort życia. Obecnie droga wojewódzka, która prowadzi z Gorzowa wielkopolskiego w kierunku Świdwina, przebiega przez samo centrum miejscowości.