Od niespełna 50 do blisko 65 mln zł wahają się oferty w przetargu na budowę obwodnicy Chełmca w ciągu drogi krajowej nr 28.
Najtańsza jest oferta konsorcjum na czele z firmą Swietelsky Rail Polska. Kosztuje 49,689 mln zł. Następna w kolejności jest oferta Rubau Polska - 54,85 mln zł. Te dwie propozycje zmieściły się w budżecie zamawiającego oszacowanym na 56,818 mln zł.
Pozostałe są nieco droższe: Banimex – 57,531 mln zł, IMB Podbeskidzie w konsorcjum z PBI Energopol Kraków – 58,750 mln zł, Primost Południe – 62,165 mln zł oraz konsorcjum firm Strabag – 64,975 mln zł.
Kilka dni temu da tej inwestycji wojewoda małopolski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Obwodnica Chełmca powstanie w ciągu drogi krajowej nr 28. Będzie miała ok. 1,5 km długości ominie od północnego zachodu Nowy Sącz.
Ma być drogą klasy GP. W ramach zadania powstaną obiekty inżynierskie, w tym dwa mostu i dwa wiadukty. Przebudowane zostaną drogi poprzeczne oraz wybudowana infrastruktura techniczna, a także wlot ronda na połączeniu obwodnicy w ciągu DK-28, a także rondo na połączeniu obwodnicy Chełmca z drogą powiatową nr 1551K w ciągu ul. Marcinkowickiej.