Szykuje się przebudowa ostatniego odcinka drogi wojewódzkiej nr 513. Do rozbudowy zostało jeszcze 20 km drogi. Na razie zamawiający zleci wykonanie dokumentacji projektowej.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie poszukuje projektanta na opracowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku Lidzbark Warmiński – Wozławki. Wraz z opracowaniem projektu, wykonawca ma również pełnić nadzór autorski.
Droga znajduje się w województwie warmińsko-mazurskim i prowadzi przez obszar powiatu lidzbarskiego i bartoszyckiego. Obecnie ma 5,7 m szerokości i jest już w złym stanie technicznym. Zamawiający wskazał, że nawierzchnia jest uszkodzona i występują w niej deformacje, spękania, wybije i ubytki.
Wykonawca dokumentacji będzie musiał zaprojektować przede wszystkim rozbudowę drogi na długości 19,9 km. Po przebudowie droga miałaby mieć również szerokość 7 metrów, a jej nawierzchnia wzmocniona do zapewnienia nośności 115 kN/oś. Koncepcja przewiduje także korektę łuków oraz przebudowę przepustów drogowych i wycinkę zieleni.
W ciągu 2 miesięcy od podpisania umowy wykonawca uzgodni koncepcję projektową. Następnie w ciągu maksymalnie 12 miesięcy projektant dostarczy kompletną dokumentację projektową. Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej powinno być gotowe w przeciągu 17 miesięcy od podpisania umowy.
Oferentów powinniśmy poznać 19 marca. Zamawiający następnie oceni oferty pod kątem ceny (60 proc.) i zadeklarowanego terminu dostarczenia kompletnej dokumentacji projektowej (40 proc.).
To kolejny etap modernizacji drogi wojewódzkiej nr 513, która łączy drogę krajową 57 z S7. Zarząd Dróg Wojewódzkich w październiku 2014 roku otworzył przebudowany odcinek drogi z Pasłęka do Ornety. Inwestycja kosztowała ponad 80 mln zł. Z kolei w listopadzie otwarto drogę z Ornety do Lidzbarka Warmińskiego, na którą przeznaczono ponad 100 mln zł. Obie inwestycje były współfinansowane przez Unię.