Aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu korzystamy z plików cookie. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jeszcze w tym półroczu powinno być wydane zezwolenie na realizację inwestycji dla drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłem Kamienna Góra Północ i granicą państwa w Lubawce. Mowa o odcinku liczącym ok.15 km długości. Można zobaczyć jak będzie wyglądał.
Ten odcinek to jeden z dwóch ostatnich zleconych do realizacji na terenie Dolnego Śląska. Będzie miał 15,3 km długości, a jego realizację w październiku 2018 roku zlecono konsorcjum Mostów Łódź i Przedsiębiorstwa Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego. Kontrakt jest wart 879,7 mln zł.
Drogą powinniśmy pojechać w I połowie 2022 roku.
W grudniu ub. roku wykonawca złożył wniosek o wydanie ZRID-u. Decyzja powinna być wydana w pierwszej połowie tego roku.
Oprócz dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku w ramach kontraktu powstać mają węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka.
Wykonawca ma też wybudować 24 obiekty mostowe i 13 przepustów ekologicznych, o łącznej długości 7,9 km. Będą to m.in. 11 obiektów w ciągu S3, 6 obiektów węzłowych, 4 wiadukty nad drogą ekspresową w ciągu dróg lokalnych, 3 przejazdy gospodarcze pod drogą S3, również dla dróg lokalnych. Inwestor przedstawił wizualizację, na której można zobaczyć jak będzie wyglądała wyczekiwana trasa.
Jak podaje GDDKiA, pięć obiektów na odcinku drogi ekspresowej S3 Kamienna Góra – Lubawka (granica państwa) zostanie zrealizowanych z wykorzystaniem metody nasuwania podłużnego. Ich długość wynosi od 435 do 590 m.
Łączna długość wiaduktów w ciągu tego odcinka S3 wynosi ok. 3,7 km, co stanowi ok. 24 proc. długości całego zadania.
Duży udział obiektów inżynierskich to cecha wyróżniająca ten odcinek przygranicznej trójki. Sąsiadujący odcinek – od Bolkowa do Kamiennej Góry to z kolei tzw. odcinek tunelowy. Powstaną tu dwa tunele, z których jeden będzie miał ok. 2,3 km długości. Także i w tym przypadku wykonawca (konsorcjum Porr) oczekuje na wydanie ZRID-u. Do Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu wpłynął on w październiku ub. roku.
Droga ekspresowa S3 połączy polskie porty w Szczecinie i Świnoujściu z granicą z Czechami, tym samym umożliwiając połączenie z południem Europy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.