Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Wojewódzkie - Kujawsko-pomorskie

Trakcja odstępuje od umowy z ZDW Bydgoszcz

| Redakcja źródło: Trakcja PRKiI/RI 23.05.2019

 

Trakcja odstępuje od umowy z  ZDW Bydgoszcz
fot. ZDW Bydgoszcz

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wykonawca przebudowy drogi wojewódzkiej nr 548 Stolno – Wąbrzeźno poinformował o odstąpieniu od umowy. Jako przyczynę Trakcja PRKiI wskazuje brak współpracy ze strony ZDW w Bydgoszczy.
Według przekazanej przez wykonawcę informacji, Trakcja PRKiI zawiadomienie o odstąpieniu od umowy zostało złożone do Zarządu Dróg Wojewódzkich 22 maja. Pod koniec kwietnia informację o rozwiązaniu tej umowy przekazał inwestor
W odpowiedni na ten komunikat wykonawca informował, że umowa pozostaje w mocy.

Teraz spółka informuje o wypowiedzeniu kontraktu. – Zdecydowaliśmy się na odstąpienie od umowy po wyczerpaniu wszelkich prób rozwiązania problemów na drodze dialogu – podano w komunikacie. – Kontrakt był przygotowany w oparciu o założenia ruchu sprzed 12 lat i nieaktualne wymagania techniczne. Wykonawca zaproponował rozwiązania mające dostosować inwestycję do obecnych realiów i realizację związanych z tym robót dodatkowych. Mimo wielokrotnych propozycji rozwiązania sytuacji podejmowanych w okresie ostatnich pięciu miesięcy, władze województwa nie wyraziły zainteresowania spotkaniem z przedstawicielami wykonawcy – mówi Robert Kuczyński, rzecznik Trakcji PRKiI.

Jak uzasadnia spółka, po podpisaniu umowy, wykonawca wielokrotnie zwracał uwagę na nieaktualne analizy ruchu wykonane jeszcze w 2007 roku. „Najnowsze badania wykonane przez Uniwersytet Techniczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy wskazują, że po oddaniu do użytku inwestycji, natężenie ruchu kołowego na drodze – zwłaszcza samochodów ciężarowych – będzie spełniać kryteria wyższej kategorii ruchu niż zaplanowano: KR-5 wobec projektowanej KR-4. Oznacza to, że droga wybudowana według nieaktualnych założeń będzie podlegała większym obciążeniom, a więc ulegnie szybszemu zużyciu i niebezpiecznym odkształceniom, np. poprzez pojawienie się pęknięć i kolein” – czytamy w komunikacie. To natomiast, zdaniem wykonawcy, negatywnie wpłynie na bezpieczeństwo ruchu, dopuszczalną prędkość, a przede wszystkim stworzy ryzyko utraty dofinansowania ze środków unijnych - wobec nieuzyskania tzw. okresu trwałości inwestycji.

– Ponadto po rozstrzygnięciu przetargu i analizie dokumentacji ujawniliśmy, że Warunki techniczne wskazane w opracowanej przez Zamawiającego dokumentacji technicznej są inne niż aktualnie obowiązujące. W szczególności dotyczyło to Wytycznych technicznych dotyczących mieszanek mineralno-asfaltowych WT-2 oraz katalogu typowych konstrukcji podatnych i półsztywnych. Realizacja kontraktu zgodnie z otrzymanymi od Zamawiającego warunkami oznaczałaby złamanie przepisów i podstawę do odmowy przyjęcia wykonanych prac na etapie odbioru – podaje Trakcja w komunikacie prasowym.

Wykonawca twierdzi, że ZDW Bydgoszcz był o tej konieczności wielokrotnie informowany, podobnie jak i o tym, że zmiana warunków realizacji niesie za sobą również konieczność zmiany wynagrodzenia wykonawcy, wynikającą ze zwiększonych kosztów wykonania prac z powodu zmiany (dostosowania) wymagań do aktualnie obowiązujących. – Mimo braku reakcji ze strony zamawiającego, wykonawca realizował prace na pozostałych odcinkach, w tym m.in. prace brukarskie, rozbiórkowe, ziemne, jak również roboty dodatkowe zlecone i potwierdzone przez zamawiającego o wartości 6 mln zł, za które zapłaty odmówiono – mówi rzecznik Trakcji PRKiI.

„Trakcja PRKiI uważa, że kontynuacja robót w oparciu wspomnianą umowę pozwoliłaby na zakończenie kontraktu do końca 2019 r., co jest rozwiązaniem najkorzystniejszym z punktu widzenia gospodarowania środkami publicznymi oraz minimalizującym okres występowania niedogodności dla kierowców i mieszkańców, występujących podczas prowadzania prac. Jednak wobec braku woli współpracy ze strony zamawiającego oraz odmowy podjęcia rozmów zmierzających do rozwiązania problemu, Trakcja PRKiI S.A. jest zmuszona do odstąpienia od umowy” – czytamy w komunikacie spółki.



.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5