We wtorek 19 stycznia przebito ostatni tunel powstający w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej – to obiekt w okolicach ul. Turonia. Więcej niż połowa trasy będzie poprowadzona pod ziemią.
Jak poinformował krakowski magistrat, w ramach trasy powstaną tunele:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta o długości ok. 200 metrów,
- w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tu powstaną tunel drogowy i biegnący obok niego tunel tramwajowy, każdy o długości ponad 600 m,
pod ul. Zakopiańską – ok. 60 metrów,
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów liczący ponad 500 metrów,
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 metrów.
Wybudowany będzie także tunel pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj o długości ok. 350 metrów. - Ziemia z wnętrza tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej - wyjaśnia miasto w komunikacie. Obecnie inwestycja jest na etapie opracowywania koncepcji programowej. Budowa planowana jest na lata 2024-2027.
Trasa Łagiewnicka ma mieć 3,5 km. Same tunele drogowe to ok. 2 km, a do tego tunel tramwajowy.
Finał prac planowany jest na koniec 2021 roku.