Osiem firm jest zainteresowanych wykonaniem dokumentacji dla obwodnicy Blachowni i Herb w ciągu drogi krajowej nr 46. Wszystkie przekroczyły pan finansowy GDDKiA.
Mowa o inwestycji, która poprowadzi ruch w stronę węzła na autostradzie A1.
W przetargu na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ+R) wraz z materiałami do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wpłynęło 8 ofert
Najtańszą złożyło konsorcjum firm Trakt z Katowic, które zaproponowało 3,999 mln zł. To więcej niż zaplanowała GDDKiA – jej budżet na to zadanie wynosi 3,720 mln zł.
Pozostałe oferty zawierają się w przedziale cenowym od 4,08 mln zł (Lafrentz Polska) do 6,149 mln zł (S.T.I. Polska).
Wyświetl większą mapę
Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty, firma, która zostanie wybrana na kolejnych etapach będzie także udzielała odpowiedzi na pytania wykonawców w trakcie przetargu na roboty budowlane.
Wstępnie założono, że obwodnica Blachowni i Herb ma mieć ok. 13 km. Będzie jednojezdniową drogą klasy GP budowaną w nowym śladzie. Ma się zaczynać w km 172+500 istniejącej DK-46, a kończyć w pobliżu węzła Blachownia autostrady A1.
W zależności od ostatecznie wybranego wariantu, budowa obwodnicy może się wiązać z przebudową węzła na autostradzie.
Planowana obwodnica wyprowadzi ruch z terenu zabudowanego, który przecina droga krajowa nr 46.