Strabag, Mirbud z Kobylarnią oraz Budimex złożyli oferty w przetargu na dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Słupska w ciągu S6.
Oferta z najniższą ceną należy do firmy Strabag – 128,440 mln zł. Konsorcjum Mirbudu i Kobylarni oczekuje 136,464 mln zł a Budimex 183,349 mln zł. GDDKiA przygotowała się z budżetem 238,582 mln zł.
W ramach zadania do zaprojektowani i wybudowania jest druga (północna) jezdnia obwodnicy Słupska. Uzupełni ona inwestycję oddaną do ruchu w 2020 roku czyniąc niej pełną dwujezdniową trasą.
Mowa o odcinku liczącym 9,5 km. Obecnie użytkowana obwodnica powstała jako dwujezdniowa tylko w obrębie węzłów. Drugą jezdnię trzeba dobudować na trzech odcinkach: pomiędzy węzłami Słupsk Zachód (d. Reblinko) – Słupsk Południe (d. Kobylnica) o długości 2,34 km, od węzła Słupsk Południe (d. Kobylnica) do węzła Słupsk Wschód (d. Głobino) o długości 4,97 km i pomiędzy węzłami Słupsk Wschód (d. Głobino) – Redzikowo o długości 2,2 km.
W ramach zamówienia przewidziano też poszerzenie jezdni południowej do wymaganej szerokości 10 metrów oraz poprawę jej odwodnienia. Zostaną także zaprojektowane i wybudowane cztery obiekty mostowe, z których największy to drugi most przez Słupię o długości ok. 147 m.
Teraz inwestor przeanalizuje oferty. Podpisanie umowy planowane jest na I półrocze 2021 roku.
Obecnie w przetargach jest siedem odcinków drogi ekspresowej S6 o łącznej długości ok. 104 km – to trasa między obwodnicą Słupska a Bożympolem Wielkim oraz Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. W budowie są natomiast 3 odcinki o długości ok. 41 km między Bożympolem Wielkim a Gdynią.