Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Krajowe - Polska,Małopolska

Trzy propozycje dla obwodnicy Nowego Targu

| ep. źródło: GDDKiA/RI 18.05.2021

PARTNERZY DZIAŁU


 

Trzy propozycje dla obwodnicy Nowego Targu
fot. Google Maps

 

Można składać swoje uwagi do dotyczące przyszłego przebiegu obwodnicy Nowego Targu. Projektanci przygotowali trzy możliwe warianty ze wspólnym przebiegiem na odcinku 800 m. Konsultacje możliwe są tylko zdalnie.
Obwodnica Nowego Targu będzie poprowadzona w ciągu drogi krajowej nr 49. Parametry planowanej obwodnicy, w ciągu drogi krajowej nr 49. Ma być drogą klasy GP z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i nośnością 115 kN/oś.

Nowa droga ma ominąć miasto od południa. Firma Multiconsult Polska, której zlecono opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego zaproponowała trzy możliwe warianty trasy.
Wszystkie zaproponowane warianty na odcinku 800 m przebiegają w tym samym śladzie.


Wariant 1 to odcinek od km 0+800 do ronda DW-969. Od początku przebiegu do km 1+700 wariant 1 wpisuje się w korytarz wskazany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, częściowo ingeruje jednak w obszar „Nowotarskiej Strefy Relaksu” co musiałoby oznaczać konieczność przeniesienia części wyposażenia i zagospodarowania tego terenu w inne miejsce.

W pobliżu Białego Dunajca wariant przebiega nad początkiem istniejącej kładki, a po przekroczeniu rzeki droga zmierza początkowo w kierunku wschodnim, aby na końcowym odcinku dowiązać się do istniejącego ronda na obwodnicy, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 969. Na tym odcinku obwodnica krzyżuje się poprzez przejazd z ul. Lotników i przebiega do ok. km 3+200 przez tereny przeznaczone na usługi.

Dla tego wariantu – jak wskazali projektanci – nie ma możliwości realizacji skrzyżowania w jednym poziomie, z uwagi na istniejącą klasę drogi oraz realizację postulatu, aby nie ograniczać prędkości (co wymusiłaby lokalizacja skrzyżowania). Na odcinku od km 3+200 do końca wariant ten wpisuje się w istniejący pas drogowy drogi krajowej nr 49 (wpisany także w MPZP).

Wariant 2 od km 0+800 do DK-49 wpisuje się w korytarz wyznaczony w planie zagospodarowania przestrzennego do km 1+400. Prawie w całości omija teren „Nowotarskiej Strefy Relaksu”. Na odcinku przejścia przez rzekę Biały Dunajec planowane jest duże oddalenie od istniejącej kładki, w związku z czym zaproponowano rozwiązanie polegające na zmianie dojść i dojazdów do niej, bez jakiegokolwiek naruszania samego obiektu. Ruch pieszy i rowerowy planowany jest do prowadzenia kładką oraz pod projektowanym obiektem mostowym przy rzece.

Na odcinku od km 1+400 do km 2+100 przebieg wariantu jest zgodny z przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, jednakże poprzez przesunięcie w stronę południową częściowo wchodzi na tereny przewidziane dla zabudowy usługowej. W ok. km 2+150 projektowana obwodnica krzyżuje się bezkolizyjnie z ul. Lotników. W końcowym odcinku przebiegu wariant 2 dowiązany jest do DK-49, ale z uwagi na niekorzystny kąt skrzyżowania istniejącą drogę krajową trzeba przebudować. Na tym odcinku wariant przebiega przez tereny przeznaczone pod zabudowę usługową. Od projektowanego ronda planowana jest także budowa odcinka drogi gminnej, który skomunikuje teren Zakładu Gospodarowania Odpadami oraz składowiska.

Wariant 3 od km 0+800 do DK-49 prawie w całości jest zgodny z korytarzem przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, z drobnymi przesunięciami wynikającymi z przyjętych rozwiązań technicznych. W końcowym odcinku przebiegu wariant 3 dowiązany jest do istniejącego przebiegu. Od projektowanego ronda planowana jest także budowa odcinka drogi gminnej, który skomunikuje teren Zakładu Gospodarowania Odpadami oraz składowiska wpisanego w MPZP.

Projektanci opracowali także dwie propozycje włączenia obwodnicy do węzła Nowy Targ Południe, budowanego w ramach dwujezdniowej DK-47 Rdzawka – Nowy Targ.

Teraz do przedstawionych rozwiązań można zgłaszać swoje uwagi i opinie. Projektanci będą do dyspozycji mieszkańców dostępni telefonicznie w terminie od 19 do 21 maja 2021 r. Uwagi można także złożyć mailowo, po zapoznaniu się z dokumentacją udostępnioną m.in. na stronie inwestora.

Decyzja środowiskowa dla wybranego wariantu ma być pozyskana w terminie do sierpnia 2022 roku.

Obwodnica Nowego Targu wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy koncentrujący się na drodze krajowej nr 49, w tym m.in. ruch turystyczny w kierunku Białki Tatrzańskiej i granicy ze Słowacją.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5