Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Mosty - Świnoujście

Tunel pod Świną. Dwa wiadukty na finiszu

| Magdalena Romanowska źródło: RI/tunel-swinoujscie.pl/ 01.08.2021

PARTNERZY DZIAŁU


 

Tunel pod Świną. Dwa wiadukty na finiszu
fot. tunel-swinoujscie.pl

Więcej z regionu:

Świnoujście

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trwa drążenie tunelu pod cieśniną Świną. Obiekt powstający w Świnoujściu będzie częścią nowej drogi, która osiągnie długość 3,2 km. Ta realizacja zawiera w sobie prace w wielu branżach, również drogowej i obiektów mostowych. Ostatnio prace wykończeniowe prowadzono na dwóch wiaduktach.
Jak przypomnia UM Świnoujście, budowa tunelu pod Świną to nie tylko jego drążenie pod ziemią. Na wyspie Uznam wykańczany jest wiadukt, który powstaje w ciągi ulicy Karsiborskiej. W ubiegłym tygodniu z asfaltu lanego wykonywano warstwę wiążącą. Z kolei na Wyspie Wolin prace wykończeniowe prowadzone są przy wiadukcie, który jest budowany w segmencie R11.

Po obu stronach cieśniny kontynuowana jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej. Nieustanie wykonywane są także roboty drogowe.

W komorze startowej, gdzie Wyspiarka rozpoczęła drążenie tunelu, na bieżąco są uczelniane oraz myte ściany szczelinowe. Według informacji sprzed kilku dni (26 lipca) długość tunelu sięgnęła 877 metrów.

W zakładzie prefabrykacji trwa montaż form do produkcji prefabrykatów na konstrukcje wewnętrzne. Z kolei wyprodukowane wcześniej elementy obudowy tunelu są transportowane w rejon komory startowej.

Po drugiej stronie Świny, na wyspie Wolin, w komorze odbiorczej budowane jest łoże, które umożliwi wprowadzenie tarczy i bram maszyny TBM do szybu. To tam Wyspiarka zakończy swoją pracę.

Trwa odpompowywanie wody z wnętrza komory odbiorczej oraz rampy. Prowadzone są roboty wykończeniowe konstrukcji rampy.

Miasto jest inwestorem tego zadania, a rolę inwestora zastępczego pełni szczecińska GDDKiA. Koszt budowy to ok. 912,5 mln zł. Prace realizuje konsorcjum Porr i Gulermak.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5