Po okresie z mrozami wznowione zostały prace na ursynowskim odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy. Obecnie prace są zaawansowane w 89 proc., a GDDKiA informuje, że kierowcy pojadą tym odcinkiem w II kwartale tego roku.
Jak podał inwestor, od poniedziałku wznowione zostały prace przy układaniu betonowych warstw konstrukcji nawierzchni. Montowane są również betonowe okładziny ścian oraz wyposażenie techniczne obiektu.
Prace prowadzone są w południowej nitce tunelu i są prowadzone 24 godziny na dobę. Maszyna i pracownicy przemieszczają się od zachodniego do wschodniego portalu, zostawiając za sobą białą nitkę na połowie szerokości nawy tunelu. Po kilkunastu godzinach w tym miejscu pojawiają się maszyny z obrotowymi szczotkami do odkrywania kruszywa w betonowej nawierzchni – wyjaśnia inwestor.
W kolejnym etapie, przy pomocy specjalnych pił do betonu, nacinana jest nawierzchnia. „Kombajn do układania nawierzchni przejdzie przez 2300 m południowej nawy tunelu i następnie wjedzie do nawy północnej” – czytamy w komunikacie.
Pod koniec stycznia w południowej nawie położono około 1 km betonowej nawierzchni na połowie szerokości jezdni, teraz ułożony zostanie pozostały odcinek. – Kombajn do układania betonu przejdzie jeszcze raz przez obie nawy, układając nawierzchnię na pozostałej szerokości jezdni – czytamy w komunikacie.
Na przełomie lutego i marca ukończono układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa oraz podbudowy z betonu, co umożliwiło całodobową pracę przy układaniu docelowej nawierzchni. Zakończyły się już prace konstrukcyjne związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego. Kontynuowane są prace związane z budową podwaliny i montażem okładzin ścian tunelu. Do ścian szczelinowych w tunelu mocowane są kolejne uchwyty montażowe, a na murach przy wlotach do tunelu stelaż, na którym zamocowane zostaną okładziny akustyczne.
Montowane są m.in. oprawy oświetleniowe ora instalacje związane z monitoringiem i systemami ostrzegawczymi.
Na powierzchni trwa montaż wypełnień ekranów akustycznych na obu węzłach, a na obiektach mostowych wykonywane są roboty wykończeniowe. Przy al. KEN, ul. Rosoła oraz na odcinku Rosoła – Cynamonowa wykonywane są roboty drogowe i brukarskie.
Trwa wyposażanie Centrum Zarządzania Tunelem (docelowo Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem), kończą się prace związane z budową stacji wentylatorowych i transformatorowych przy obu portalach tunelu.
GDDKiA informuje, że termin ukończenie robót przypada na koniec marca. – Kierowcy pojadą tunelem w II kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie – stwierdza GDDKiA.