Otwarto oferty w ponowionym przetargu na projekt i rozbudowę drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Jest oferta w budżecie, zatem trasa wiodąca w kierunku A4 i S52 ma szansę na dwie jezdnie.
Tańszą ofertę złożył Strabag Infrastruktura Południe. Wycenił prace na 35,490 mln zł. Dobrą wiadomością jest to, że kwota ta mieści się w budżecie przewidzianym przez zamawiającego – ten opiewa na 36,001 mln zł.
Druga oferta, złożona przez Eurovię jest wara 39,883 mln zł.
Obaj wykonawcy zadeklarowali wykonanie zadania w ciągu 28 miesięcy.
Wyświetl większą mapę
To dobra wiadomość dla kierowców, którzy podróżują często obecnie zakorkowaną trasą w kierunku Krakowa. W planach jest bowiem rozbudowa DK-94 na odcinku od okolic ul. Ojcowskiej do węzła Modlnica na S52 (ok. 1,6 km) do dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz szerokim na 1 m pasem dzielącym (jezdnie, poza malowaniem, mają być rozdzielone barierą linową).
Jednocześnie przebudowane będą skrzyżowania z ul. św. Wojciecha/Ulubioną oraz ul. Polną. Na przecięciu krajówki z ul. Jurajską/Lipowa i ul. Wierzbową zaplanowano dwupasowe ronda turbinowe. Przy okazji powstaną nowe chodniki, zatoki autobusowe, drogi dojazdowe oraz zatoki do doraźnego postoju pojazdów – np. na potrzeby kontroli drogowej. Powstaną też ekrany akustyczne.
Realizacja tego planu stanęła pod znakiem zapytania latem ubiegłego roku, kiedy otwarto oferty w pierwszym postępowaniu przetargowym. Wprawdzie najtańsza oferta zawierała podobną cenę – około 35,6 mln zł (wówczas była to oferta firmy Eurovia Polska), to jednak budżet inwestora był istotnie niższy – 25,3 mln zł. Przetarg unieważniono.
W grudniu został jednak podpisany aneks finansowy dla tej inwestycji, co umożliwiło ogłoszenie nowego przetargu, tym razem z wyższym budżetem. Powinno się więc udać wybrać wykonawcę.