Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Wojewódzkie - Opolskie

Układają beton. Pierwsza wojewódzka droga betonowa bliska finału

| Redakcja źródło: UM Woj. Opolskiego/RI 01.04.2019

 

Układają beton. Pierwsza wojewódzka droga betonowa bliska finału
fot. UM Woj. Opolskiego
Układają beton. Pierwsza wojewódzka droga betonowa bliska finału
Układają beton. Pierwsza wojewódzka droga betonowa bliska finału

Więcej z regionu:

Opolskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rozpoczęło się układanie nawierzchni betonowej na powstającej obwodnicy Malni i Choruli. To pierwsza droga wojewódzka w Opolskim wykonywana w technologii betonowej.
Budowana obwodnica będzie miała ponad 6 kilometrów. Powstaje w nowym śladzie, drogi wojewódzkiej nr 423. Ominie Malnię i Chorulę od północy, zapewniając bezpośrednie połączenie Opola z węzłem autostradowym Gogolin.

To pierwsza inwestycja, dla której opolskie ZDW wybrało technologię betonową. Władze wojewódzkie podkreślają, że budowa drogi jest tańsza niż w przypadku nawierzchni bitumicznej – kontrakt na obwodnicę jest wart 41 mln zł. Nie bez znaczenie przy wyborze technologii była też bliskość zakładów produkujących cement – Górażdże Heidelberg Cement.

Zdaniem cytowanego w komunikacie marszałka województwa opolskiego Andrzeja Buły, powstająca obwodnica to jedna z najnowocześniejszych tego typu inwestycji realizowanych obecnie w Europie. – Jesteśmy jedynym województwem w Polsce, które zdecydowało się na budowę drogi wojewódzkiej w tej technologii – mówi marszałek. Podkreśla, że przy budowie drogi wykorzystywane są takie maszyny, jakimi buduje się autostrady.

Droga powinna zapewnić możliwość użytkowania bez potrzeby remontów przez okres 30 lat, choć zdaniem wykonawcy, jeśli nie będzie nadmiernych obciążeń, można mówić nawet o 50 latach bez remontów.

Droga ma być gotowa w sierpniu tego roku. Na razie termin ten nie jest zagrożony.

Obwodnica Malni i Choruli będzie miała 7 m szerokości i pobocza na 1,25 m. w jej ciągu wybudowane zostaną 3 ronda oraz wiadukt drogowy nad drogą wojewódzką nr 424. Droga, jak podano w komunikacie, ma być odporna na obciążenia nawet do 13 ton/oś.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5