Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Intermodal - Małaszewicze

Umowy na rozbudowę terminalu w Małaszewiczach wreszcie podpisane

| Jakub Madrjas źródło: 16.06.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

Umowy na rozbudowę terminalu w Małaszewiczach wreszcie podpisane
fot. PKP Cargo

Więcej z regionu:

Małaszewicze

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W ponad rok po ogłoszeniu pierwszych postępowań, w Małaszewiczach zostały podpisane umowy na modernizację i rozbudowę terminalu intermodalnego wraz z zakupem wyposażenia. To w tej chwili największe zadanie inwestycyjne realizowane przez PKP Cargo Terminale, spółkę z Grupy PKP Cargo.
Małaszewicze to największy terminal intermodalny w Grupie PKP Cargo, nazywany także bramą dla Chin do Unii Europejskiej. Od wielu lat obawy budzi jednak przepustowość terminala, w związku z czym przygotowywane są inwestycje w rozbudowę. W kwietniu 2019 roku PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze ogłosiło przetarg na realizację projektu modernizacji i rozbudowy terminala intermodalnego wraz z zakupem wyposażenia. Procedura zakupowa została jednak przerwana w październiku ze względu na przekroczenie budżetu przez wszystkie oferty. 

Są umowy

W styczniu tego roku już nowa spółka PKP Cargo Terminale ogłosiła kolejny przetarg w tej samej sprawie, a otwarcie ofert nastąpiło w marcu. Teraz udało się podpisać umowy, ale procedury trwały przeszło rok. Jak informuje rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz nowy przetarg przyniósł efekt w postaci zmniejszenie kwoty na realizację zadania w porównaniu z ofertą, jaka wpłynęła na pierwsze postępowanie.  - PKP Cargo Terminale nie widzi póki co zagrożeń dla terminu realizacji inwestycji, ale spółka cały czas pozostaje w kontakcie z polskimi i unijnymi instytucjami, żeby na bieżąco analizować sytuację i dotrzymać wszelkich terminów zapisanych w umowie o dofinansowaniu zadania, jak i warunków wynikających z wytycznych kwalifikowalności wydatków - zapewnia rzecznik.

Jak informuje PKP Cargo, podstawowe prace budowlano-montażowe w terminalu w Małaszewiczach wykona „Transbet” z Białej Podlaskiej. Umowa z tą spółką przewiduje przebudowę placu składowego i przeładunkowego, przedłużenie placu B wraz z instalacją odwodnienia, wydłużenie torów, przeniesienie rozjazdu, przeniesienie hali celno-garażowej oraz stacji trafo, a także budowę parkingu. Firma Cargotec Finland dostarczy terminalowi suwnicę kołową, a Instytut Pojazdów Szynowych „Tabor” z Poznania nowoczesny ciągnik szynowo-kołowy do prowadzenia prac manewrowych przy obsłudze jednostek intermodalnych. Terminal wzbogaci się także o kolejny reachstacker do przeładunku kontenerów, który wyprodukuje Zeppelin Polska.

Ponad 30 mln złotych

Inwestycja w Małaszewiczach będzie realizowana w tym i przyszłym roku, a planowany koszt całkowity projektu to ponad 30,6 mln zł netto. Zadanie to otrzymało unijne dofinansowanie w wysokości ponad 12,8 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, działanie 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.

– Dzięki temu projektowi inwestycyjnemu znacznie usprawnimy proces obsługi pociągów intermodalnych i podniesiemy zdolności przeładunkowe Małaszewicz – mówi Jacek Rutkowski, prezes PKP Cargo Terminale cytowany w komunikacie. – To ma ogromne znaczenie dla podniesienia konkurencyjności Małaszewicz na Nowym Jedwabnym Szlaku, ale pośrednio pozytywnie wpłynie także na obsługę pociągów masowych – dodaje Jacek Rutkowski.

Prezes PKP Cargo  Czesław Warsewicz podkreśla, że Grupa PKP Cargo koncentruje się na inwestycjach w segment intermodalny, gdyż w ten sposób realizuje strategię rozwoju. – Dostrzegamy coraz większe znacznie transportu multimodalnego w polskiej i europejskiej gospodarce, rynek potrzebuje nowoczesnych rozwiązań logistycznych i dlatego musimy podnosić nasze zdolności operacyjne w zakresie nie tylko przewozu, ale i obsługi ładunków w terminalach – wyjaśnia prezes Warsewicz.

Przypomnijmy, że z jedenastomiesięcznym opóźnieniem przygotowane zostało studium wykonalności dla rozbudowy Rejon Przeładunkowy Małaszewicze inne spółki z grupy PKP Cargo - Cargotoru.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5