Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Łódzkie

UMWŁ: Nowy przetarg na S14 to opóźnienie o 2 lata

| Roman Czubiński źródło: 05.03.2017

PARTNER DZIAŁU


 

UMWŁ: Nowy przetarg na S14 to opóźnienie o 2 lata
Politycy z Łódzkiego zabiegający o S14fot. Roman Czubiński

Więcej z regionu:

Łódzkie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nawet dwóch lat może sięgnąć opóźnienie w budowie drogi S14 spowodowane rozpisaniem nowego przetargu – twierdzi marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. Oznaczałoby to kończenie budowy tuż przed wystawą Expo 2022 (o ile władzom Polski zostanie przyznane prawo do jej organizacji w Łodzi) lub wręcz w jej trakcie. Przedstawiciele GDDKiA nie potwierdzają tych przewidywań, nie mówią też jednak, w jaki sposób przeprowadzenie ponownego przetargu wpłynie na czas realizacji.
Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień podkreśla negatywne skutki decyzji rządu dla rozwoju gospodarczego regionu. – Mieszkańcy Łódzkiego tracą w ten sposób szanse na miejsca pracy. Wycofają się inwestorzy, którzy zgłaszali do tej pory zainteresowanie terenami przy S14. Mamy sygnały z gmin na trasie przebiegu S14, że dochodziło już do podpisywania wstępnych umów na przekazanie prywatnych gruntów przez prywatnych właścicieli. Inwestorzy planowali wybudować na nich zapewne obiekty logistyczne lub produkcyjne – twierdzi samorządowiec.

Marszałek: Rząd nie sprzyja Łódzkiemu

W jego ocenie unieważnienie przetargu wpisuje się w ciąg negatywnych dla Łodzi posunięć obecnej ekipy rządzącej, takich jak odwołanie postępowania na sprzedaż terenu dawnej jednostki wojskowej przy ul. Pryncypalnej (miało w niej powstać polsko-chińskie rozszerzone centrum logistyczne, końcowy węzeł połączenia Chengdu – Łódź) oraz rezygnacja z kontraktu na zakup śmigłowców Caracal dla Wojska Polskiego (maszyny miały być montowane w łódzkich Wojskowych Zakładach Lotniczych).

– Warto zadawać sobie pytanie o alternatywę. Co będzie impulsem rozwojowym dla zachodniej części województwa w zamian za S14? Czym wypełnimy tę lukę? – pyta marszałek. Brak S14 to w jego ocenie brak wykorzystania części potencjału zachodniej części województwa. Przypomina też, że pracownicy GDDKiA oraz przedstawiciele wojewody odmawiali spotkania z włodarzami gmin aglomeracji łódzkiej w ubiegłym roku, kiedy ci oferowali przyspieszenie procedur administracyjnych oraz innego rodzaju pomoc w realizacji inwestycji.

GDDKiA: Będą oszczędności, ale nie kosztem jakości

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad mówi tymczasem nie o rezygnacji z budowy, lecz o drugim do niej podejściu. Dokonywana pod kątem cięcia kosztów analiza będzie bardzo szczegółowa. – Trzeba jeszcze raz całkowicie przejrzeć projekt, przeliczyć niweletę oraz masy ziemne, wykonać bilans, sprawdzić możliwość zastosowania zunifikowanych rozwiązań obiektów inżynieryjnych, zastanowić się nad ich posadowieniami. Być może z części obiektów będzie można w ogóle zrezygnować – zapowiada dyrektor łódzkiego oddziału GDDKiA Maciej Tomaszewski. Jak dodaje, droga nie będzie jednak miała gorszych parametrów, niż pierwotnie planowano.

– Pod pretekstem przeprojektowywania i obniżania kosztów przedsięwzięcie zostało odłożone o niewiadomą ilość czasu. Można przypuszczać, że jego realizacja opóźni się o co najmniej dwa lata, jeśli w ogóle do niej dojdzie – twierdzi marszałek. Czy rzeczywiście opóźnienie może przybrać taką skalę? Dyrektor Tomaszewski unika odpowiedzi na to pytanie. – Na razie przetarg nie jest jeszcze unieważniony. Proszę pytać polityków o ich wypowiedzi – ucina.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS