Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Zagranica - Stany Zjednoczone

USA: niezwykły Chesapeake Bay Bridge-Tunnel powiększy się w 2023 roku

| Magdalena Romanowska źródło: Rynek Infrastruktury 01.11.2019

 

USA: niezwykły Chesapeake Bay Bridge-Tunnel powiększy się w 2023 roku
fot. cbbt.com

Więcej z regionu:

Stany Zjednoczone

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chesapeake Bay Bridge-Tunnel liczy już pond 50 lat, a wciąż zadziwia swoją konstrukcją. Most w stanie Wirginia, który przechodzi w podwodny tunel przejdzie przebudowę. Ze względu na nieustające zainteresowanie obiektem i jego sporą eksploatację, do 2020 ma powstać tu dodatkowa nitka tunelu.
Powstały w latach 60. XX wieku most ma długość 37 kilometrów i jego budowa kosztowała 200 mln dolarów. Oryginalność tego obiektu polega na tym, że most biegnący nad zatoką Chesapeake w pewnym momencie przechodzi w tunel o długości 1,6 km. Przejścia łączące drogę z tunelem stanowią cztery sztuczne wyspy, każda o powierzchni około 10 akrów. Na jednej z takich wysp znajdują się restauracja, sklep z pamiątkami i parking.

W 1965 roku Chesapeake Bay Bridge-Tunnel został wyłoniony spośród stu kandydatów jako jeden z „Siedmiu cudów architektonicznych świata nowoczesnego”. Jest to najdłuższy kompleks łączący most z tunelem na świecie. Głębokość wody wzdłuż motu wynosi od 25 do 100 stóp. Od czasu otwarcia budowli w 1964 roku przejechało już po niej ok. 70 mln samochodów.

W związku z tak dużą eksploatacją, rozpoczęły się prace przygotowawcze do budowy równoległego tunelu. Oznacza to, że od września 2019 roku maksymalna prędkość obowiązująca w tunelu to 45 mph (ok. 70 km/h), a jeden z pasów wjazdowych na wyspie nr 1 będzie zamknięty. Prace będą po kolei przenosić się na kolejne wyspy.

Dodatkowy tunel będzie nosił nazwę Parallel Thimble Shoal Tunnel i jego budowa potrwa do 2023 roku. Równoległy przejazd podwodny będzie dwupasmową drogą o takiej samej długości co jego poprzednik. Jego budowa pochłonie około 756 mln dolarów. Maszyna borująca to monumentalne przejście została nazwana Chessie, na cześć legendy o potworze zamieszkałym w głębinach zatoce Chesapeake.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5