Rozpoczęły się poszukiwania wykonawców projektów dla przebudowy jedenastu przepraw w województwie. W głównej mierze zamawiający chce zastąpić żelbetowe konstrukcje obiektami budowanymi w innej technologii.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej na przebudowę 11 przepraw. Dla każdej utworzono odrębne zadanie, do którego oferenci mogą składać swoje oferty.
W Barcianach, w powiecie kętrzyńskim, nowy obiekt ma zastąpić most w ciągu drogi wojewódzkiej nr 590. W Dąbrównie, w powiecie ostródzkim, przepust ma zastąpić istniejący 6,5-metrowy most przez kanał między jeziorami. W miejscowości Pawłowo, w powiecie olsztyńskim, planuje się zastąpić 10,6-metrowy żelbetowy przepust w ciągu drogi wojewódzkiej nr 537 nowym obiektem.
W powiecie iławskim na odcinku Napromek – Wygoda w ciągu drogi wojewódzkiej nr 537 11-metrowy betonowy most zamieni się w przepust. Z kolei w powiecie nidzickim w Wierzbowie dwa mosty kamienne w ciągu drogi wojewódzkiej nr 538 o długości 9 metrów – 11 metrów po przebudowie staną się przepustami. W tej samej miejscowości – w miejscu starego – powstanie także nowy 10-metrowy przepust. Podobna sytuacja w powiecie nidzickim będzie w kolejnej miejscowości, Rogórz, tutaj również kamienny przepust o długości 10 metrów, po przebudowie na nowy obiekt, będzie przepustem.
Planowane są również roboty w powiecie bartoszyckim w miejscowości Górowo Iławeckie na drodze wojewódzkiej nr 511. Istniejący przepust to konstrukcja kamienno-ceglana o długości 11,5 metra. Dotychczasową przeprawę ma zastąpić nowa konstrukcja. Dokładnie przepust miąłby powstać pod istniejącą konstrukcją z wypełnieniem przestrzeni pomiędzy nimi ciekłym betonem. Zamawiający planuje także reaktywację przeprawy w Rybnie w powiecie działdowskim. Obecnie 9-metrowy przepust na drodze wojewódzkiej 538 – usytułowany w przesmyku pomiędzy jeziorami – jest całkowicie zalany wodą. Stan techniczny określa się jako zły. Nowy przepust miałby zostać dostosowany także do ruchu pieszego. Zadanie polegać by miało także na przebudowie na ok. 300 metrów drogi.
Ostatnie zadanie polegać by miało na przebudowie przepustu w Suszu w powiecie iławskim. Tutaj zaplanowano dodatkowo przebudowę infrastruktury podziemnej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 521. Istniejący obiekt ma 38 m długości i pozbawiony jest balustrad. Zamawiający chce, aby nowy przepust powstał metodą otwartego wykopu.
Wszystkie wymienione obiekty mają zostać wykonane w technologii stalowej lub żelbetowej (skrzynkowej). Pod uwagę brane jest także termoutwardzalne tworzywo sztuczne. Na opracowanie dokumentacji projektowej wykonawcy będą mieli 12 miesięcy. Jedna firma może złożyć oferty we wszystkich częściach przetargu. Każda oceniana będzie pod kątem ceny (60 proc.) i gwarancji (40 proc.). składanie ofert trwa do 28 sierpnia.