Kierowcy korzystają już z nowego wiaduktu w ciągu ul. Sytej na Wilanowie. Wiadukt prowadzi ruchu nad powstającą Południową Obwodnicą Warszawy. Wykonawca może rozpocząć kolejny etap prac na zasadniczej trasie pod obiektem.
Jak podała GDDKiA w Warszawie, w środę otwarte zostało także otwarte rondo na skrzyżowaniu ulic Sytej i Metrycznej. – Na ul. Metrycznej ruch został przełożony z lewej strony na prawą i odbywa się jak dotychczas wahadłowo – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiej GDDKiA.
Wyświetl większą mapę
Nowo otwarty obiekt zlokalizowany jest po zachodniej stronie dotychczasowej jezdni i będzie miał połączenie z jezdniami lokalnymi realizowanej inwestycji.
Wprowadzone zmiany w ruchu powstał na tzw. odcinku B Południowej Obwodnicy Warszawy, pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński. Ten odcinek liczy 6,5 km, a jego istotnym elementem jest most przez Wisłę.
Na odcinku trwa budowa konstrukcji drugiej nitki mostu. Jak informował niedawno inwestor, na trzech nurtowych podporach południowej części mostu przybywa kolejnych segmentów nawisowych. – Na każdej z podpór wykonano do tej pory po 11 etapów betonowania, co oznacza, że do uciąglenia konstrukcji pozostaje jedynie 7 etapów nawisu (2 elementy podporowe i 2 zworniki) – informowała GDDKiA.
Na północnej nitce mostu realizowane są prace wykończeniowe – konstrukcja mostu została połączona na przełomie lutego i marca.
Po obu stronach mostu – wawerskiej i wilanowskiej – zakończone zostały prace konstrukcyjne na wiodących do obiektu estakadach. Wykonywane są obecnie kapy chodnikowe, prace antykorozyjne i pozostałe roboty wykończeniowe.
Ponadto po stronie Wawra trwają prace na węźle Wał Miedzeszyński (w tym wykonywane są m.in. nasypy, układana jest podbudowa z kruszywa; trwają także roboty brukarskie). Na Wilanowie przy węźle Przyczółkowa, realizowane są mury oporowe, kapy chodnikowe, jak również pozostały ustrój nośny wschodniej rampy kładki dla pieszych.
Zaawansowanie rzeczowe prac na tym odcinku wynosi 80 proc. Zgodnie z bieżącymi uzgodnieniami między inwestorem i wykonawcą ten odcinek powinien być gotowy w październiku tego roku, ale wciąż rozpatrywane są roszczenia wykonawcy – jeśli po analizie zostaną uznane za zasadne, czas na ukończenie zadania może być wydłużony.
Za realizację tego odcinka odpowiada turecko-polskie konsorcjum Gϋlermak i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.
Cała obwodnica będzie miała blisko 20 km i będzie się zawierać między węzłami Przyczółkowa i Lubelska.