Firma TPF z Warszawy – zgodnie z wolą Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie – ma wykonać koncepcję programową dla drogi ekspresowej S7 między Trasą Armii Krajowej w Warszawie a Kiełpinem w gminie Łomianki. Chodzi o północną wylotówkę z Warszawy.
GDDKiA wybrała ofertę wartą 3,423 mln zł. To najtańsza z jedenastu ofert, które wpłynęły do inwestora i jednocześnie jedna z dwóch propozycji, które zmieściły się w budżecie zamawiającego. GDDKiA miała do dyspozycji 3,528 mln zł.
Po podpisaniu umowy, firma projektowa będzie miała 12 miesięcy na opracowanie dokumentacji dla tej ważnej trasy. Obecnie droga prowadząca z Warszawy w kierunku Gdańska często jest zakorkowana. Najgorzej jest w podwarszawskich Łomiankach. Mieszkańcy tej miejscowości czekają na budowę nowej trasy.
Wyświetl większą mapę
Inwestycja na etapie dokumentacji środowiskowej budziła jednak wiele emocji, gdyż przechodzi przez dzielnicę Warszawy intensywnie zabudowaną osiedlami mieszkaniowymi.
Zgodnie z wydaną dla tej inwestycji decyzją środowiskową droga ma mieć blisko 12,9 km długości. Patrząc od strony północy, najpierw ma biec po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Łomiankach, dalej, za węzłem Kolejowa odbije w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie będzie poprowadzona na nasypie. Potem wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego dojdzie do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Za ul. Arkuszową droga będzie wprowadzona do dwóch tuneli – pierwszy o długości 1 km, drugi 1,123 km, a dalej pójdzie nad terenem ponad droga ekspresową S8.
Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 węzeł NS.
Projektanci już pracują nad kolejnymi odcinkami siódemki z Warszawy w kierunku Płońska – od Kiełpina do Czosnowa, który powierzono firmie Promost Consulting oraz od Czosnowa do Płońska, nad którym pracują Mosty Katowice.