Czterech wykonawców jest zainteresowanych przebudową wiaduktu w ciągu ul. Marywilskiej w Warszawie. Trzy mieszczą się w budżecie inwestora. Wiadukt na odcinku między ulicami Smugową i Kupiecką trzeba zburzyć i wybudować od nowa.
Najtańszą ofertę złożyło Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” – 12,190 mln przy budżecie zaplanowanym przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie na poziomie 16,630 mln zł. Pozostałe propozycje złożyli: Strabag – 14,231 mln zł, firma Intop – 14,699 mln zł oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Wysowa – 16,998 ml zł.
ZDM zapowiada, ze rozstrzygnie przetarg w wakacje. Potem wykonawca będzie miał 45 tygodni na wykonanie zadania.
Wybudowany ponad 50 lat temu wiadukt jest już mocno nadgryziony zębem czasu. Do tej pory z obiektu korzystali kierowcy samochodów osobowych i ciężarowych, ale też rowerzyści i piesi. Pogarszający się stan techniczny doprowadził do konieczności zwężenia jezdni oraz ograniczenia w ruchu dla pojazdów przekraczających 15 ton.
Ponieważ przeprawa powstała w czasach, kiedy budowniczowie nie mieli jeszcze do dyspozycji wysokiej jakości materiałów, przez pół wieku użytkowania uległa na tyle dużej degradacji, że jej remont stał się nieopłacalny. Dlatego zostanie zburzona i wybudowana od nowa.
Po planowanej przebudowie wiadukt usadowiony będzie na żelbetowej ramie. Dotychczas konstrukcję nośną stanowiły prefabrykowane belki strunobetonowe typu „Płońsk” w trójprzęsłowym wolnopodpartym układzie. Wykonane zostaną też równe, szerokie i wygodne chodniki o szerokości 4 m. Rowerzyści, tak jak do tej pory, będą mogli korzystać ze specjalnie wyznaczonego, szerokiego na ponad 2 m pasa. Na przebudowie zyskają również kierowcy – nowa konstrukcja uniesie nawet najcięższe pojazdy, a każdy z pasów będzie miał 3,5 m szerokości. Odnowiona zostanie również infrastruktura towarzysząca i dojazdy.
Budowa ma być realizowana metodą połówkową, przy zastosowaniu podpór tymczasowych.