Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Lokalne - Warszawa

Warszawa: Zniknie teleport rowerowy w ul. Starzyńskiego

| inf. pras oprac. JM źródło: 12.08.2022

PARTNERZY DZIAŁU


 

Warszawa: Zniknie teleport rowerowy w ul. Starzyńskiego
fot. ZDM Warszawa
Warszawa: Zniknie teleport rowerowy w ul. Starzyńskiego
Warszawa: Zniknie teleport rowerowy w ul. Starzyńskiego

Więcej z regionu:

Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawski Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął przesuwanie południowej jezdni ul. S. Starzyńskiego na odcinku od ul. Namysłowskiej w kierunku ronda Żaba. Pozwoli to odzyskać przestrzeń pod remont i poszerzenie chodnika oraz utworzenie drogi dla rowerów. Inwestycja zakłada też budowę sygnalizacji na przejściu przez zjazd na ul. Szwedzką. 
Obecny przekrój ul. S. Starzyńskiego między Namysłowską a zjazdem w kierunku ul. Szwedzkiej to przedzielone torowiskiem tramwajowym dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z chodnikiem po południowej stronie. Chodnik jest już mocno zniszczony, a dodatkowo wąski. Najbardziej przy przedwojennym bloku podoficerskiego Funduszu Kwaterunku Wojskowego, gdzie piesi mają tam do dyspozycji jedynie 2,75 m od ściany budynku do krawężnika - przyznaje ZDM. 

Dlatego właśnie w tym miejscu rozpoczęły się pierwsze prace, prowadzone przez firmę Adrog. Polegają na przygotowaniu terenu przy torach tramwajowych do przybliżenia do nich jezdni. Takie przesunięcie pozwoli przy bloku odzyskać przestrzeń nie tylko dla pieszych, ale i rowerzystów.

Będzie można jeździć rowerem


Po południowej stronie ul. S. Starzyńskiego od Namysłowskiej w kierunku ronda Żaba, obok chodnika o odpowiedniej szerokości, powstanie też droga dla rowerów. Obecnie ten fragment tzw. teleport, czyli wyrwa w rowerowej infrastrukturze. Nie pozwala ona na przejazd na dwóch kółkach w pełni przepisowo. Urzędnicy przyznają, że rowerzyści, korzystając z chodnika, często lawirują między pieszymi, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji i kolizji.

– Z centrum można tu dojechać rowerem pięcioma trasami. Ale niezależnie od wyboru ostatnie ok. 450 m trzeba pokonać na jezdni. Od strony Targówka czy Pragi alternatywy nie ma żadnej, bo z tych dzielnic na ul. S. Starzyńskiego po prostu nie da się dojechać na dwóch kółkach. Inwestycję zrealizujemy więc właśnie po to, żeby połączyć bogatą infrastrukturę rowerową po lewej stronie Wisły z tą na Targówku i zlikwidować uciążliwy teleport – podkreślił Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, na piątkowym briefingu prasowym.

Przy okazji remont przejdzie też przystanek autobusowy „Namysłowska 02”. Zatoka postojowa na wysokości ul. Starzyńskiego 12 zostanie zbudowana od nowa. Będzie w całości przystosowana do parkowania równoległego, ale za to dłuższa niż dotychczas. Obok znajdzie się niebieska koperta dla niepełnosprawnych.

Sygnalizacja świetlna na przejściu

Ważnym elementem inwestycji będzie budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez zjazd ul. Starzyńskiego w kierunku ul. Szwedzkiej. Zjazd biegnie łagodnym łukiem i choć zmienia się klasa drogi z głównej na zbiorczą, to spora część kierowców nie redukuje wystarczająco prędkości, zjeżdżając z fragmentu śródmiejskiej obwodnicy Warszawy. W dodatku przed zebrą zjazd rozszerza się. To wpływa na niski poziom bezpieczeństwa – w latach 2015-2020 doszło tu do czterech wypadków, w tym jednego śmiertelnego. Światła sprawią, że niezmotoryzowani uczestnicy ruchu będą tu lepiej chronieni, a podobne zdarzenia drogowe nie powinny mieć miejsca - przewiduje ZDM.

Obok przejścia powstanie przejazd rowerowy. Wprowadzone zostanie nowe oznakowanie poziome – jezdnia będzie miała jeden pas, który rozwidli się do trzech w stronę ul. Szwedzkiej za zebrą (dziś rozszerza się tuż przed zebrą). Kierowcy nie będą więc mieli możliwości wyprzedzania przed przejściem dla pieszych.

Ostatni element inwestycji to nowa zieleń. Posadzone zostaną wysokie na 4-5 m 33 drzewa – 19 dębów czerwonych i 14 klonów polnych. Oko cieszyć też będzie ponad 7,5 tys. krzewów i bylin o łącznej powierzchni 2014 m2. Będą to częściowo nasadzenia kompensacyjne za wycinkę 1 drzewa i 711 m2 krzewów, które kolidują z przebiegiem drogi dla rowerów i szerszego chodnika - podsumowuje ZDM.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5