Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Zagranica - Wielka Brytania

Wielka Brytania. Kierowcy nie potrafią korzystać z inteligentnych autostrad

| Magdalena Romanowska źródło: Rynek Infrastruktury 02.11.2019

 

Wielka Brytania. Kierowcy nie potrafią korzystać z inteligentnych autostrad
fot. Pixabay

Więcej z regionu:

Wielka Brytania

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Highway England, firma rządowa odpowiedzialna za krajowe autostrady przyznaje, że kierowcy mają problem z korzystaniem z pasa awaryjnego na inteligentnej autostradzie. Szef spółki zapowiada, że prawdopodobnie takie autostrady nie będą już powstawać. Użytkowanie drogi o takim charakterze jest zbyt trudne mimo szkoleń organizowanych przez drogowców.
Inteligentne autostrady są określane jako przyszłość Wielkiej Brytanii. Mają likwidować zatory i poprawiać bezpieczeństwo na najbardziej ruchliwych drogach. Highway England oferuje nawet szkolenia, które uczą korzystania z sygnałów przesyłanych przez sieć inteligentnych autostrad. Warsztaty te nie docierają jednak do wszystkich i nie pomagają na szeroką skalę w zrozumieniu działania inteligentnych autostrad z awaryjnym pasem ruchu.

W Wielkiej Brytanii istnieją dwa typy inteligentnych autostrad. Na jednych awaryjne pasy ruchu są otwarte cały czas, a na drugich tylko podczas rannych i popołudniowych szczytów.

Podczas zamknięcia funkcjonują tam określone zasady korzystania z dodatkowego pasa. Zatrzymywanie się na nim w sytuacji innej niż awaria pojazdu lub wypadek medyczny grozi opłatą 100 funtów i utratą trzech punktów karnych.

Na niektórych autostradach tak zwany ,,hard shoulder” jest otwarty tylko w godzinach szczytu. Kierowcy, którzy rutynowo jeżdżą autostradą do pracy w okolicach godz. 8-9 rano, przejeżdżając sporadycznie tą trasą na przykład o godzinie 11:00 i tak korzystając z pasa awaryjnego.

W przypadku przystanku na pasie awaryjnym należy włączyć światła awaryjne. Do opuszczenia pojazdu należy użyć drzwi z lewej strony, jeśli w samochodzie przebywają dzieci lub zwierzęta, pozostawić je wewnątrz. Zabrania się natomiast korzystania z pasa awaryjnego do wyprzedania i omijania korków, robienia postojów z powodu chęci skorzystania z toalety lub odpoczynku.

Jak poinformował BBC Jim O’Sullivan, kierowcy nie rozumieli, kiedy dokładnie mogą jechać pasem hard shoulder, na których autostradach jest to dozwolone cały czas i kiedy można się tam zatrzymywać. Szef Highways England powiedział też, że wskutek takich sygnałów zaprzestanie się budowania inteligentnych autostrad z pasem awaryjnym.

Według danych zgromadzonych przez Highway England co roku ponad 100 osób ginie lub jest ciężko rannych w związku z nieprawidłowym korzystaniem z pasa awaryjnego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5