Przyszła droga ekspresowa S11 biegnie przez centralną część województwa wielkopolskiego. Na razie jednak jej zaawansowanie jest niewielkie. GDDKiA rozpoczęła właśnie drugi etap przetargu na dokumentację dla odcinka jedenastki między Obornikami a Poznaniem. Zapowiada dwa kolejne ruchy.
Do złożenia ofert cenowych zaproszeni zostali wykonawcy, którzy przeszli pozytywnie I etap przetargu na opracowania projektowe dla budowy drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik.
Jak informuje GDDKiA, przedmiot zamówienia obejmuje studium korytarzowe, studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe, materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i koncepcję programową.
Do drugiego etapu przetargu zakwalifikowało się 10 firm spośród 18 firm które złożyły wnioski w I etapie przetargu. GDDKiA wyznaczyła im termin złożenia ofert cenowych na 10 października.
O wyborze wykonawcy zdecyduje w 80 proc. cena, a w 20 proc. termin wykonania usługi. Inwestor oczekuje, że nastąpi to najszybciej w ciągu 40 miesięcy, ale nie później niż w ciągu 53 miesięcy.
Chodzi o dokumentacje dla ok. 21,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, na której zaplanowano 4 węzły drogowe oraz most przez Wartę. Odcinek ten będzie się zaczynał na północnej części zachodniej obwodnicy Poznania (węzeł Złotkowo). Docelowo droga nie tylko usprawni połączenia między Zachodnim Pomorzem a Śląskiem, ale też odciąży od ruchu tranzytowego Oborniki.
Jeszcze dwa odcinki
Jak poinformowała Generalna Dyrekcja, a najbliższym czasie zostaną wysłane zaproszenia do złożenia ofert cenowych na dokumentację dla kolejnych dwóch wielkopolskich odcinków S11. Będą to: Szczecinek – Piła oraz Ujście – Oborniki. W ramach tych dwóch zadań powstaną m.in. obwodnice Piły i Ujścia.
Przetargi na te zadania zostały ogłoszone w październiku 2015 roku.
Na razie obwodnice
Droga ekspresowa S11 będzie miała blisko 600 km długości i będzie przechodziła przez teren 4 województw: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie i śląskie. Wielkopolskę przecina w centralnej części. Połowa tej trasy – 170 km – znajduje się na północ od Poznania, a połowa na południe od stolicy regionu.
Do tej pory, poza zachodnią obwodnicą Poznania, w ciągu S11 na terenie Wielkopolski zbudowano obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego. W tym tygodniu dopuszczono także do ruchu obwodnicę Jarocina.
W realizacji znajdują się obwodnica Kępna – I etap. II etap tej obwodnicy jest jeszcze przed podpisaniem umowy z wykonawcą. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.