W ślad za zatwierdzeniem programu inwestycyjnego dla obwodnicy Gostynia, poznańska GDDKiA ogłosiła pierwszy przetarg. Celem jest rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych dla inwestycji planowanej w ciągu DK-12. Jeszcze w tym orku ma ruszyć przetarg na projekt i budowę.
Zadaniem wybranej firmy będzie wykonanie badań geotechnicznych i dokumentacji badań podłoża gruntowego. W ramach realizacji zamówienia wykonawca zaprojektuje i wykona badania terenowe i laboratoryjne oraz sporządzi dokumentację badań podłoża gruntowego w oparciu o wykonane badania terenowe i laboratoryjne. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie kryteriów: cena – 60 proc., doświadczenie geologa/geotechnika – 38 proc., aspekty społeczne – 2 proc.
Termin składania ofert wyznaczono na 21 maja.
Obwodnica ma powstać w ramach Programu budowy stu obwodnic planowanego do roku 2030.
Jak przypomina inwestor, inwestycja była przygotowywana od wielu lat. Decyzja środowiskowa została wydana jeszcze w 2013 roku. Jeszcze w tym roku – w IV kwartale – planowane jest ogłoszenie przetargu w trybie zaprojektuj i wybuduj. Sama realizacja planowana jest w latach 2022-2024.
Wyświetl większą mapę
Obwodnica planowana jest w przekroju jednojezdniowym po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, miejscami ma to być 2+1. Jej zakładana długość to 17 km.
Obwodnica ma wyprowadzić z miasta ruchu tranzytowy przenoszony przez DK-12.
Jednocześnie trwają przygotowania do budowy obwodnicy w ciągu drogi wojewódzkiej. – Dzięki obu inwestycjom nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu tranzytowego i regionalnego, w szczególności pomiędzy Lesznem a Jarocinem – informuje GDDKiA.
Gostyń jest jednym z ośmiu miast na terenie województwa wielkopolskiego, które ma szansę na obwodnicę dzięki Programowi budowy 100 obwodnic. Poza tym miastem są to także: Grzymiszew (DK-12), Kalisz (DK-25), Kamionna (DK-24), Koźmin Wielkopolski (DK-15), Krotoszyna, Zdun i Cieszków (te miejscowości ominie jedna wspólna trasa w ciągu DK-15), Stryków (DK-32) i Żodyń (DK-32).