Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Wielkopolskie,Września

Wielkopolskie: Oferty na II etap obwodnicy Wrześni poza budżetem

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 29.04.2019

 

Wielkopolskie: Oferty na II etap obwodnicy Wrześni poza budżetem
fot. GDDKiA

Zobacz więcej na temat:

Inwestycje drogowe
Obwodnice

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gmina Września otworzyła oferty w przetargu na budowę II etapu obwodnicy Miasta. Zadanie ma być prowadzone w podziale na 4 części. Niestety na realizację żadnej z nich zamawiający nie otrzymał propozycji, która mieściłaby się w jego budżecie.
II etap

Inwestycja jest prowadzona pod nazwą „Budowa układu drogowego wraz z niezbędną infrastrukturą obwodnicy m. Września łączącego drogę krajową nr 15 z drogą krajową nr 92 na terenie Gminy Września (duża obwodnica) – etap 2”. Zamawiający podzielił ją na cztery części:
  • I – budowa odcinka obwodnicy od ronda DK-92 do wiaduktu w Gutowie Małym (budżet: 5 mln zł),
  • II – budowa wiaduktu w Gutowie Małym (budżet: 22,5 mln zł),
  • III – budowa dwóch rond wraz z łącznikiem i wylotami (budżet; 2,9 mln zł),
  • IV – budowa drogi gminnej – łącznika z ulicą łokietka we Wrześni (budżet: 1,3 mln zł).
Do realizacji pierwszego zadań zgłosiło się sześć podmiotów, przy czym cztery z nich wyraziły chęć podjęcia się przeprowadzenia wszystkich części inwestycji. Zamawiający otrzymał oferty od firm: Trans-Bruk (cz. 1: 6,150 mln zł, cz. 3: 4,659 mln zł, cz. 4: 2,491 mln zł), Strabag (cz. 1: 7,049 mln zł, cz. 2: 30,205 mln zł, cz. 3: 5,063 mln zł, cz. 4: 2,432 mln zł), Budimex (cz. 1: 9,734 mln zł, cz. 2: 28,230 mln zł, cz. 3: 8,324 mln zł, cz. 4: 4,975 mln zł) oraz Transpol Lider (cz. 1: 7,173 mln zł, cz. 2: 33,351 mln zł, cz. 3: 5,213 mln zł, cz. 4: 2,220 mln zł), a także konsorcjów: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych (cz. 1: 6,165 mln zł, cz. 3: 4,519 mln zł, cz. 4: 2,152 mln zł) oraz Budownictwo Drogowe Kasprzak i WANT (cz. 1: 7,313 mln zł, 32,383 mln zł, 6,938 mln zł, cz. 4: 2,856 mln zł).

Dodatkowo, potencjalni wykonawcy proponowali w swoich ofertach długość okresu objęcia swoich robót gwarancją (wszyscy zaproponowali 12-miesięczną gwarancję) oraz termin wykonania zadania (wszyscy zobowiązali się zrealizować je do końca września 2020 roku).

Oznacza to, że przy wyborze najtańszych ofert zamawiający będzie musiał dopłacić 9,351 mln zł. W tym przypadku wykonawcą pierwszego zadania byłaby firma Trans-Bruk, drugiego – Budimex, a trzeciego i czwartego – konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych.

Jeśli jednak Gmina Września chciałaby aby całą inwestycję zrealizował jeden wykonawca to najtańszą opcją byłby wybór firmy Strabag. Wtedy inwestycja kosztowałaby 44,749 mln zł, czyli 13,049 mln zł więcej niż pierwotnie przewidywano.

I etap budowany od lutego

W lutym br. Gmina Września podpisała umowę z firmą Budownictwo Drogowe Kasprzak, która zaproponowała najniższą cenę, na realizację pierwszego odcinka obwodnicy. Inwestycja również była podzielona na cztery części, ale z jednej (ostatniej) zrezygnowano. To przedsięwzięcie przewiduje:
  • I – budowa ronda w ciągu DK-92 wraz z wylotami (budżet: 11 mln zł),
  • II – budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Strzykały i Słowackiego we Wrześni (budżet: 1,7 mln zł),
  • III – przebudowa odcinka ulicy Słowackiego we Wrześni (budżet: 1,3 mln zł),
  • IV – budowa miejsc postojowych z drogą manewrową (budżet: 600 tys. zł).
Ostatecznie koszt realizacji zadań I-III wyniósł 15,291 mln zł, czyli o 691 tys. więcej niż zamawiający chciał przeznaczyć na realizację całej inwestycji. Zadanie ma zostać zrealizowane do końca listopada 2019 roku.
 
źródło: wrzesnia.pl
Ważna trasa

Inwestycja jest niezwykle ważna dla miasta. Znajduje się ono na wschód od Poznania, w bliskim sąsiedztwie autostrady A2. Obecnie przez centrum Wrześni przebiega droga krajowa nr 15, stanowiąca dojazd do autostrady, przez co mieszkańcy narzekają na duży ruch tranzytowy. Budowa obwodnicy ma pozwolić uwolnić się mieszkańcom od natłoku aut oraz poprawić skomunikowanie w regionie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5