Polaqua złożyła najtańszą ofertę na projekt i budowę odcinka autostrady A2 pomiędzy węzłami Swory i Białą Podlaską. W sumie wpłynęło osiem ofert. Wszystkie mieszczą się w przewidzianym budżecie.
Odcinek, o którym mowa liczy ok 14 km – od km ok 610+722 do km ok 624+830.
Polaqua, która wyceniła to zadanie najtaniej zaproponowała cenę 467,661 mln zł przy budżecie inwestora na poziomie 628,308 mln zł.
Pozostałe propozycje złożyli: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 473,550 mln zł, Kolin Insaat – 481,916 mln zł, konsorcjum Aldesa – 491,924 mln zł, Strabag – 508,046 mln zł, Budimex – 544,912 mln zł, konsorcjum na czele z firmą Mostostal Warszawa – 548,848 mln zł oraz konsorcjum na czele z firmą Unibep – 584,196 mln zł.
Autostrada na tym odcinku ma powstać w nowym śladzie, po północnej stronie drogi krajowej nr 2. Będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa autostrady. W ramach tego odcinka powstać ma m.in. węzeł drogowy Biała Podlaska.
Wykonawca zdecyduje czy nawierzchnia na tym odcinku będzie bitumiczna czy cementowa.
To jeden z czterech odcinków jakie mają powstać między Siedlcami a Białą Podlaską. Łącznie będą to 63 km drogi.
Wcześniej poznaliśmy już oferty na odcinki Siedlce – Malinowiec, gdzie najtańszą ofertę złożył Strabag oraz Łukowisko – Swory, w którym najniższa cenę zaproponowała firma PTU Intercor.