Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Autostrady - Łódzkie

Wkrótce się zacznie. Drogowcy wkroczą na jedynkę w łódzkim

| ep. źródło: RI 14.03.2019

PARTNER DZIAŁU


 

Wkrótce się zacznie. Drogowcy wkroczą na jedynkę w łódzkim
fot. Google Maps

Zobacz więcej na temat:

A1
Autostrady
GDDKiA Łódź

Więcej z regionu:

Łódzkie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wraz z końcem sezonu zimowego pierwsze ekipy drogowe wkroczą na starą jedynkę w województwie łódzkim. Pierwsze dwie firmy, którym powierzono budowę fragmentów A1 na południe od Tuszyna rozpoczną pracę w terenie. Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość, ale… warto. Do 2022 roku ma być gotowa autostrada.
Jak poinformowała łódzka GDDKiA, na pierwszy ogień idą odcinki pomiędzy węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Południe (odcinek A) o długości ok. 16 km oraz Radomsko – granica województwa śląskiego (odcinek D) o długości 7 km. Pierwszy z nich realizuje konsorcjum Budimex i Strabag, drugi Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.

Wkrótce pierwsze utrudnienia  

Według informacji przekazanych przez inwestora, 18 marca na drodze pojawią się ekipy przygotowujące te odcinki do wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu.

– Na wstępie będą budowane tzw. przewiązki, czyli miejsca, gdzie ruch z jednej jezdni będzie przekierowany na drugą, w dalszej kolejności ekipy drogowców zaczną malowanie oznakowania poziomego i ustawianie znaków oraz tablic, należy więc spodziewać się pewnych ograniczeń w ruchu, jednak będą one niewielkie – podaje łódzka GDDKiA. Dopiero po wykonaniu całego oznakowania wprowadzona zostanie organizacja ruchu na pierwszy etap prac.

Wiadomo, że przez cały okres realizacji robót utrzymany będzie ruch na autostradzie A1 i DK-1.

Na odcinku A na początku z ruchu będzie wyłączona jezdnia zachodnia (w stronę Katowic). Ruch w obu kierunkach ma się odbywać po jezdni wschodniej, w systemie 2+1. Dwa pasy będą mieli do dyspozycji kierowcy jadący w kierunku Katowic, jeden zmierzający w stronę Łodzi.

Na odcinku D w pierwszej kolejności prace będą prowadzone na jezdni wschodniej (kierunek Łódź), w przeciwną stronę, tak jak na odcinku A, będzie 2+1 (dwa pasy ruchu w kierunku Katowic, jeden do Łodzi).
Ostateczna organizacja ruchu na czas budowy ma być wprowadzona na odcinku D w ostatnich dniach marca, natomiast na odcinku A, na przełomie marca i kwietnia.

Trasa nie tylko dla turystów

– Ta budowa będzie na żywym organizmie – stwierdza Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Na pewno czekają nas bardzo duże utrudnienia do 2022 roku – jak zawsze w przypadku przebudowy jezdni, a nie budowy drogi w zupełnie nowym śladzie. Jest to jednak niezbędne do bardzo pilnego wykonania – mówi w rozmowie z Agencją eNewsroom Furgalski.

Jak zaznacza ekspert, trasa A1 to nie tylko połączenie z południa Polski w kierunku Wybrzeża, ale trasa o dużym znaczeniu gospodarczym, zwłaszcza w kontekście dynamicznego rozwoju portów na Bałtyku. Jak zaznacza ekspert, przebudowana Gierkówka, wraz z usprawnieniem biegnącej niemal równolegle linii kolejowej ze Śląska na Pomorze sprawi, że polskie porty – za sprawą towarów dostarczanych drogami i koleją – będą mogły się dalej rozwijać.

Brakujący fragment A1 (poza już budowanym i zmierzającym do finału fragmentem wokół Częstochowy) to w sumie 5 odcinków, z czego 4 znajdują się na terenie województwa łódzkiego. Oprócz wspomnianych dwóch odcinków są to: odcinek między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, który ze względu na konieczność powtórzenia przetargu jest jeszcze przed podpisaniem umowy (najkorzystniejszą ofertę złożył Mirbud) oraz Kamieńsk – Radomsko, który będzie budował Strabag z Budimeksem – w tym przypadku umowa została zawarta w lipcu ub. roku.

Ostatni odcinek leży na terenie województwa śląskiego. Umowę w sprawie jego budowy podpisano z firmą Polaqua.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5