Nie ma przeszkód, by podpisać umowę na kontynuację projektowania i budowy odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończył – bez uwag – kontrolę uprzednią. Intercor szykuje się do kontraktu.
Od podpisania umowy dzieli już tylko dostarczenie przez wykonawcę gwarancji.
Chodzi o odcinek, który pierwotnie realizowała firma IDS-Bud. W październiku ub.r. GDDKiA rozwiązała umowę z wykonawcą. Zaawansowanie prac wynosiło wówczas 6,3 proc.
Ogłoszono nowy przetarg, w którym najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Firma wyceniła prace na 510,5 mln zł (wartość zerwanego kontraktu wynosiła 388,7 mln zł).
Do wybudowania jest odcinek drogi o długości 15 km pomiędzy węzłami Tarczyn Północ i Lesznowola. Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, ewentualne uzyskanie zamiennych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Częścią kontraktu jest także remont blisko 17 km starej DK-7.
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec podzielona została a 3 odcinki: Warszawa Lotnisko – Lesznowola o długości 6,6 km, Lesznowola – Tarczyn Północ o długości 14,8 km oraz Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca o długości 7,9 km.
Droga będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu.