Liczący ok. 32 km odcinek autostrady A2 między Białą Podlaską a granicą z Białorusią czeka już na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wydanie tej decyzji otworzy drogę do przetargu na roboty budowlane.
To ostatni fragment A2, który nie wszedł jeszcze w ostatni etap realizacji. GDDKiA w pierwszej kolejności zdecydowała o zleceniu projektu drogi. Prace, we wrześniu ub. roku powierzono firmie Mosty Gdańsk.
Firma otrzymała zlecenie zaprojektowania i uzyskania decyzji ZRID na budowę A2 miedzy węzłem Biała Podlaska a granicą państwa w Kukurykach. Ma na to 30 miesięcy od zawarcia umowy. Potem zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie robót budowlanych.
Trasa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z rezerwą pod budowę trzeciego pasa w przyszłości.
Odcinki na zachód od Białej Podlaskiej są już w realizacji w trybie zaprojektuj i wybuduj. Trasa między Białą Podlaską a Siedlcami podzielona została na 4 odcinki realizacyjne. Trzy z nich oczekują już na decyzje ZRID (Malinowiec – w. Łukowisko, w. Łukowisko – rejon m. Swory i rejon m. Swory – w. Biała Podlaska). Dla odcinka od końca obwodnicy Siedlec do rejonu m. Malinowiec wniosek ma być złożony wkrótce. Wykonawca przygotowuje obecnie niezbędne materiały. Prace na wszystkich odcinkach liczących łącznie 63,5 km zakończą się latem 2024 r.
Autostrada między Siedlcami i Mińskiem Mazowieckim to 3 odcinki liczące w sumie 37,5 km. Dwa z nich mają już ZRID a wykonawcy przejęli już place budów. Mowa o odcinkach Kałuszyn – Groszki i Gręzów – Siedlce Zachód, które powinny być gotowe jesienią 2023 r. Dla trzeciego, tj. Groszki – Gręzów, trwa postepowanie związane wydaniem ZRID. Finał spodziewany jest latem 2024 r.