Konsorcjum Gülermak i Mosty Łódź przejmą plac budowy S7 na odcinku pomiędzy węzłami Widoma i Kraków Nowa Huta. Mowa o fragmencie niezrealizowanym przez Webuild (Salini). GDDKiA podpisała kontrakt z nowym wykonawcą.
Wykonawca, z którym podpisano umowę będzie kontynuował projektowanie i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. Jeśli będzie wprowadzał inne rozwiązania projektowe, niż te, które zaproponował poprzedni wykonawca, będzie musiał uzyskać wymagane pozwolenia.
Pierwszy wykonawca – tj. włoska firma Webuild (dawniej Salini) uzyskała zezwolenie na realizację, ale nie podjęła prac budowlanych, poprzestając na robotach przygotowawczych. GDDKiA, po wcześniejszych upomnieniach, wypowiedziała tę umowę.
Do wybudowania jest droga o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi: Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów. Węzły graniczne, tj. Widoma i Kraków Nowa Huta zostały zaplanowane w ramach budowy sąsiednich odcinków (pierwszy powstaje, drugi już jest zrealizowany).
W ramach kontraktu powstaną także obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowana lub przebudowana zostanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.
Zaplanowano również urządzenie ochrony środowiska.
Wszystkie prace zostaną zrealizowane za 1,545 mld zł. Terminy realizacji są różne dla poszczególnych części drogi. Na budowę odcinka nr 1 (zamiejskiego) jest 25 miesięcy od daty zawarcia umowy. Odcinek nr 2 (miejski) powstanie w ciągu 31 miesięcy od zawarcia umowy, a odcinek nr 3 Kocmyrzowska w ciągu 34 miesięcy.
GDDKiA podpisała porozumienie z miastem Kraków, które umożliwi przebudowę i tym samym udrożnienie ul. Kocmyrzowskiej na odcinku ok. 1 km. Przebudowa rozpocznie się od zjazdu z węzła Grębałów realizowanego w ramach budowy S7 w kierunku północno-wschodnim do ul. Bukszpanowej. Powiązanie inwestycji ze sobą zapewnieni prawidłowe skomunikowanie tego obszaru Krakowa, upłynnienie potoków ruchu, a także optymalne wykorzystanie środków. Poprawią się też warunki ruchu drogowego w obszarze samego węzła.
Koszty przebudowy ul. Kocmyrzowskiej i wykupów gruntów poniesie GM Kraków. Szacunkowy koszt po stronie miasta wynosi ponad 56,4 mln zł brutto.