Jedyna oferta, która otrzymał zamawiający w przetargu na budowę mostów Chrobrego we Wrocławiu jest za droga. Spółka Wrocławskie Inwestycje unieważniła przetarg.
Przetarg na tę inwestycję ruszył w lutym. Oferty otwarto w kwietniu. Wpłynęła tylko jedna propozycja – złożyło ją konsorcjum firm Himmel i Papesch Opole i Mostostal Kielce. Zaproponowana cena to 87,605 mln zł podczas gdy budżet inwestora to 65 mln zł.
Dwa nowe obiekty mają powstać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455. Miasto planowało, że wraz z ich budową na obiektach powstanie oprócz jezdni, torowisko tramwajowe. Chodzi o to, by w przyszłości możliwe było sprawne zrealizowanie planów dotyczących poprowadzenia tą trasa komunikacji tramwajowej.
Mosty, roboczo określane są jako most Południowy i Północny. Pierwszy z nich ma powstać nad Kanałem Przeciwpowodziowym. Jego długość to 153 m. Zaplanowano go jako obiekt jednoprzęsłowy o konstrukcji stalowej, łukowej z płytowym ustrojem nośnym.
Most Północny ma być usytuowany nad Kanałem Żeglugowym. Jego planowana długość to 75,3 m. Ten obiekt ma być wieloprzęsłowy, ciągły o konstrukcji stalowej, łukowej z płytowym ustrojem nośnym oraz żelbetowymi przyczółkami i filarami.