Tak zwana duża obwodnica Wrześni ma połączyć drogę krajową nr 15 z DK-92, wyprowadzając tym samym TIR-y poza miasto. Władze samorządowe właśnie ogłosiły przetarg na budowę II etapu obwodnicy.
Przetarg obejmuje 4 części planowanej inwestycji.
W ramach planowanej dużej obwodnicy powstanie droga o nawierzchni bitumicznej o długości ok. 5 km wraz z nowymi skrzyżowaniami, chodnikami z dopuszczeniem ruchu rowerowego, zatokami obiektami inżynierskimi i kanalizacją deszczową.
Wyświetl większą mapę
Przetarg na pierwszy etap został ogłoszony w październiku, a miasto ma już oferty wykonawców. Teraz ruszyło postępowanie dotyczące drugiego etapu, który ma być realizowany jako cztery zadania.
Pierwsze dotyczy budowy odcinka obwodnicy od ronda na DK-92 do wiaduktu w Gutowie Małym. Druga część to budowa wspomnianego wiaduktu. Wiadukt ma zapewnić ciągłość komunikacyjną projektowanej obwodnicy i linii kolejowej nr 003 Warszawa Zachodnia – Kunowice.
Trzecia część to budowa dwóch rond wraz z łącznikiem i wylotami oraz drogami pomiędzy rondami.
Ostatnia część obejmuje budowę drogi gminnej łącznika z ulicą Łokietka we Wrześni.
Oferty będą przyjmowane do 15 lutego, a wszystkie części zamówienia powinny być zrealizowane do końca bieżącego roku.
Przed końcem ubiegłego roku z kolei otwarte zostały oferty w przetargu na I etap obwodnicy, także w podziale na 4 zadania. Według przekazywanych wcześniej informacji, w styczniu maja być podpisane umowy z wykonawcami.
Realizacja także zaplanowana jest na bieżący rok, a powstać mają: rondo w ciągu DK-92 wraz z wylotami, rondo na skrzyżowaniu ulic Słowackiego i Strzykały, przebudowa odcinka drogi gminnej w ul. Słowackiego oraz miejsca postojowe wraz z drogą manewrową.