Rusza ostatni z czterech przetargów na budowę autostrady A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej. Dotyczy odcinka Malinowiec – Łukowisko liczącego 18 km. W ramach tego odcinka powstanie węzeł na połączeniu z S19.
W sumie autostrada Siedlce – Biała Podlaska będzie miała ponad 63 km.
– Konsekwentnie idziemy do przodu. Dziś ruszamy z czwartym, a tym samym ostatnim przetargiem na A2 pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską. W ramach tego zadania powstanie bardzo ważny węzeł – Łukowisko, który połączy autostradę A2 z S19, czyli Via Carpatią. To umożliwi podróżującym bezpośrednie połączenie ze Stolicą, a także wjazd na międzynarodowe szlaki komunikacyjne na osi północ – południe i wschód – zachód – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
– Autostrada A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej jest już w przetargu, czekamy na oferty firm, które zaprojektują i wybudują tę trasę. Dla Polski Wschodniej to ważny moment, bo dzięki nowej, bezpiecznej i komfortowej drodze, która połączy się z S19 w węźle Łukowisko, powstanie wygodne połączenie komunikacyjne z resztą kraju. To także szansa rozwojowa dla regionu, bowiem budowa autostrady to nowe miejsca pracy, nowe firmy i centra logistyczne – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy ostatniego około 18-kilometrowego fragmentu A2 pomiędzy rejonem miejscowości Malinowiec (km 580+190) a węzłem Łukowisko.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 18 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie również węzeł drogowy Łukowisko. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
To kolejny przetarg, w którym GDDKiA daje potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni – sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę. Te nowe zapisy w dokumentach przetargowych wprowadziliśmy latem 2019 roku.