Szczecińska GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy drogi krajowej 31 na odcinku Radziszewo – Gryfino. Do rozpatrzenia jest 5 wariantów. W ramach tej inwestycji zmieni się węzeł na połączeniu DK-31 z A6.
Ten odcinek drogi ma mieć ok. 9,5 km długości. Po wybraniu wariantu realizacyjnego i wydaniu decyzji środowiskowej wykonana zostanie koncepcja programowa oraz przeprowadzone zostaną badania podłoża.
Odcinek DK-31 Radziszewo – Gryfino przebiega w 80 proc. przez teren zabudowany miejscowości Radziszewo, Daleszewo, Nowe Brynki i Czepino. Budynki znajdują się tam bardzo blisko jezdni, a droga jest kręta. Tymczasem ruch drogowy stale się zwiększa. W 2015 roku wynosił 7,5 tys. pojazdów na dobę.
Podróż tą drogą wydłuża się, rośnie hałas i obniża się poziom bezpieczeństwa. To podstawowe powody, dla których droga ma być poprowadzona w nowym śladzie.
Planowana jest budowa jednojezdniowej drogi klasy GP. Częścią inwestycji będzie także węzeł Radziszewo na połączeniu DK-31 z autostradą A6.
Ten, który istnieje, powstał w latach 30. ubiegłego wieku. Brakuje tam pasów włączeń i wyłączeń, a parametry łącznic nie odpowiadają obecnym przepisom, przez co prędkość na autostradzie w jego rejonie jest ograniczona do 90 km/h – wyjaśnia szczecińska GDDKiA.
Jak informuje inwestor, większość opracowanych wariantów przebiegu drogi, ze względu na ograniczenia związane z istniejącą zabudową i układem komunikacyjnym, zakłada zastąpienie istniejącego węzła Radziszewo nowym węzłem, położonym na wschód od obecnego.