Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi ekspresowej S3 Dargobądz – Troszyn. To przedostatnie pozwolenie budowlane potrzebne, by domknąć drogę ekspresową S3 w Polsce.
Jeszcze w tym tygodniu planowane jest przekazanie placu budowy 16-kilometrowego odcinka wykonawcy. Podobna decyzja dla sąsiedniego odcinka, tj. Świnoujście – Dargobądz spodziewana jest w styczniu. Cała trasa od Świnoujścia do Troszyna ma być gotowa w II kwartale 2024 roku. Będzie to jednocześnie oznaczało połączenie drogą ekspresową północnej części kraju, w tym portów morskich Szczecin – Świnoujście z granicą polsko-czeską.
Odcinek S3 Dargobądz – Troszyn ma 16 km długości. W ramach kontraktu realizowanego przez PRD Nowogard powstanie 16 km drogi ekspresowej wraz z węzłami Dargobądz, Wolin Zachód i Wolin Wschód. Odcinek połączy się z istniejącą obwodnicą Troszyna.
Częścią kontraktu będzie także budowa pary miejsc Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz oraz obwodu utrzymania drogi przy węźle Wolin Wschód. Wykonawca zbuduje siedem wiaduktów, dwa mosty, estakadę, a także przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
Cala trasa Świnoujście – Troszyn ma 33 km. Została podzielona na dwa odcinki realizacyjne. Sąsiedni fragment, Świnoujście – Troszyn, będzie się rozpoczynał się od ronda na wyjeździe z tunelu w Świnoujściu, a zakończy przed węzłem Dargobądz.
Poza dwoma odcinkami S3 w woj. zachodniopomorskim, w realizacji są jeszcze dwa odcinki na Dolnym Śląsku – od Bolkowa do Lubawki.