Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił trzy przetarg na projekt i budowę odcinków drogi ekspresowej S11 od węzła Koszalin Zachód (bez węzła) do węzła Bobolice. Trasa ma być gotowa w trzecim kwartale 2023 roku, a przewidywany całkowity koszt przedsięwzięcia to ponad 1 mld zł.
Budowę trasy S11 na południe od Koszalina podzielono na trzy odcinki realizacyjne. Na każdy z nich ogłoszono oddzielony przetarg. Są to części:
- węzeł Koszalin Zachód – węzeł Zegrze Pomorskie (z węzłem); odcinek I; długość: 16,807 km,
- węzeł Zegrze Pomorskie (bez węzła) – węzeł Koszalin Południe (z węzłem); odcinek II; długość: 19,28 km,
- węzeł Koszalin Południe (bez węzła) – węzeł Bobolice (z węzłem); odcinek III; długość: 11,607.
W ramach realizacji tych odcinków mają powstać m.in. węzły drogowe oraz Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP). W ciągu pierwszego fragmentu przewidziano dowiązanie do węzła Koszalin Zachód oraz węzeł Zegrze Pomorskie i MOP II kategorii obustronny Niekłonice. W ciągu drugiego, węzeł Koszalin Południe i MOP I kategorii obustronny Dargin. Na trzecim, węzły Głodowa i Bobolice. Dodatkowo, na każdej części powstaną Obwody Utrzymania Drogowego.
Według planu na realizację zadań wykonawcy będą mieli po 39 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zgodnie z założeniami nową drogą mamy pojechać w sierpniu 2023 roku. Inwestora przewiduje, że do podpisania umowy dojdzie do w listopadzie br.
Na oferty w tych przetargach zamawiający czeka do 9 kwietnia br. Podczas ich oceny będzie on brał pod uwagę takie aspekty jak: cena (55%), przejęcie części ryzyka przedłużenia czasu ukończenia, czyli 30 dni z tytułu wyjątkowo niesprzyjających warunków klimatycznych (10%), termin realizacji kontraktu (10%), personel wykonawcy (5%), równość podłużna nawierzchni (10%) oraz przedłużenie okresu gwarancji na takie elementy jak: ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, inastalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (10%).
Budowa tej trasy jest bardzo istotna dla skomunikowania regionu. Dzięki jej budowie jedno z największych miast województwa zachodniopomorskiego zyska nowe, ekspresowe połączenie od strony południowej. Wraz z budowaną obecnie trasą S6 poprawi ona sytuację Koszalina.
W ogólności odcinek Koszalin – Bobolice jest fragmentem drogi S11 z Koszalina do Szczecinka. Poza wyżej opisanymi częściami pozostają jeszcze trasy Bobolice – Szczecinek i obwodnica Szczecinka. Pierwsza z nich jest planowana do realizacji w latach 2022 – 2025. Druga, jest obecnie realizowana przez konsorcjum firm Eurovia Polska i Warbud. Całkowity koszt jej budowy to ok. 400 mln zł. Obwodnicą szczecinka, zgodnie z kontraktem, mamy pojechać w październiku 2019 roku.