Polaqua złożyła najtańszą ofertę w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S3 między Świnoujściem a Dargobądzem. Oferta z najniższą ceną jest warta 668,8 mln zł. Inwestor na dzień otwarcia ofert jest przygotowany, by wydać o 100 mln zł mniej.
Przetarg dotyczy projektu i budowy drogi ekspresowej o długości 17 km. Do inwestora wpłynęło 6 ofert. Wszystkie przekroczyły zaplanowany budżet.
Najtańsza propozycja złożona przez firmę Polaqua ma wartość 668,8 mln zł. Budżet GDDKiA to 562,6 mln zł. PTU Intercor – 704,1 mln zł, Kobylarnia i Mirbud – 827 mln zł, Budimex – 998,8 mln zł, Strabag – 1,028 mld zł, Porr – 1,190 mld zł.
źródło: GDDKiA
W ramach tej inwestycji powstać ma jedna z dwóch części drogi ekspresowej nr 3 pomiędzy Troszynem i Świnoujściem. Droga ma mieć dwa pat po dwa pasy ruchu. Będzie się zaczynała tuż przy wylocie z planowanego tunelu w Świnoujściu, gdzie powstanie rondo. Dalej pobiegnie w rejonie obecnej DK-3. Wykonawca zrealizuje węzeł, który umożliwi zjazd w kierunku gazoportu oraz węzeł Łunowo w rejonie połączenia DK-3 i DK-93.
Jak podaje GDDKiA, między Świnoujściem i Międzyzdrojami trasa będzie przebiegała na północ od linii kolejowej. Włączy się w obecny węzeł Międzyzdroje, który ma być przebudowany. Na obwodnicy Międzyzdrojów powstanie bliźniacza estakada. Odcinek zakończy się przed węzłem Dargobądz. Sam węzeł powstanie już w ramach kolejnego odcinka, tj. Dargobądz – Troszyn.
Wspomniany drugi odciek także jest jeszcze na etapie przetargu, a oferty powinny być otwarte w przyszłym tygodniu. Odcinek Dargobadz – Troszyn będzie liczył prawie 16 km.
To ostatnie odcinki potrzebne, by droga ekspresowa S3 połączyła porty na Bałtyku z Czechami.