Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Małopolska

Zakopianką po fragmencie nowej jezdni

| inf. pras. źródło: GDDKiA Kraków 11.10.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Zakopianką po fragmencie nowej jezdni
fot. GDDKiA
Zakopianką po fragmencie nowej jezdni
Zakopianką po fragmencie nowej jezdni
Zakopianką po fragmencie nowej jezdni
Zakopianką po fragmencie nowej jezdni
Zakopianką po fragmencie nowej jezdni

Więcej z regionu:

Małopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dziś na fragmencie Zakopianki w stronę Zakopanego ruch zostanie przełożony na nową jezdnię budowanej drogi ekspresowej. Trwa budowa łącznic na węźle Zabornia.
Jak informuje GDDKiA, w czwartek przed południem planowana jest zmiana organizacji ruchu na Zakopiance. Od strony Krakowa, na Zbójeckiej Górze ruch pojazdów przełożony zostanie na lewą jezdnie nowej S7 i kierowcy pojadą tą drogą do Chabówki, włączając się przed wiaduktem w istniejącą dwujezdniową DK-47.

Jadący od strony Zakopanego pojadą istniejącą DK47 do Rabki Zdroju i w miejscu starego skrzyżowania z DK7 skręcą na nowe rondo węzła Zabornia, którym pojadą na nową S7.

Ruch odbywał się będzie po jednej lewej jezdni nowej S7 w dwóch kierunkach. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała 1 miesiąc do 1,5 miesiąca. Po wybudowaniu łącznic na węźle Zabornia dokonana zostanie korekta ruchu. Odcinek Zakopianki od Zbójeckiej Góry do Rabki Zdroju zostanie całkowicie zamknięty dla ruchu.

Zmiany są niezbędne dla prowadzenia dalszych prac przy budowie S7 Skomielna Biała – Rabka Zdrój, m.in. najazdów na obiekty inżynierskie, dróg serwisowych, łącznic. Ruch dwustronny po jednej jezdni będzie się odbywał do końca budowy.

Zmiany dotyczą trasy na wysokości budowanego odcinka S7 Skomielna Biała – Rabka Zdrój. To trasa realizowana prze konsorcjum Salini.

Obecnie, jak podaje inwestor, w ramach robót mostowych prowadzono następujące roboty przygotowawcze: przygotowanie podłoża pod konstrukcję wież podporowych, montaż rusztowań i podestów roboczych przy ustrojach nośnych, czyszczenie wyjazdów z placu budowy na użytkowane drogi publiczne oraz poprawa stanu dróg technologicznych na terenie budowy.

Podpory i konstrukcje oporowe wykonane zostały w 99,98%. Ustroje nośne w 93,87 %. Prace wykończeniowe w 18 %.

W ramach robót drogowych w minionym tygodniu kontynuowano wykopy w gruntach skalistych i nieskalistych w ciągu trasy głównej S7 w Skomielnej Białej i Rabce Zdroju a także na DK-7 odc. 4, profilowano i zagęszczano podłoże pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni a także wykonywano warstwę mrozoochronną w ciągu trasy głównej S7 w Skomielnej Białej.

W Skomielnej Białej a także Rabce Zdroju na odcinkach I, K trasy głównej S7 wykonywano podbudowę z kruszywa naturalnego a także podbudowę z kruszywa łamanego. W ciągu trasy głównej S7 w Rabce Zdroju i Skawie wbudowywano geowłókninę, geosiatkę i folię ochronną.

Na DK-7 odc. 4 wykonywano nawierzchnię z betonu asfaltowego, krawężnik granitowy w ciągu trasy głównej S7 w Skawie (odcinek L), na DK-7 odc. 4, DK28. Montowano łapacze i spoinowano rowy, na DK-7 i w ciągu trasy głównej S7, montowano słupy w Skomielnej Białej, obrzeża na DK-28 wykonywano także dreny podłużne na DK-7 i DK-28 a także umacniano rowy na DK47.

Wykopy wykonane zostały w 96,92%, a nasypy w 52,24%. Warstwa wiążąca nawierzchni położona została na 19,21% odcinka, a ścieralna na 5,48%.

W ramach robót branżowych prace prowadzone były przy S7, przy wszystkich obiektach inżynierskich i węźle Zabornia. Zamontowano studzienki ściekowe o średnicy 500 mm z betonu, z wpustem oraz osadnikiem w dnie do głębokości 3 m oraz studzienki kanalizacyjne i kanalizacyjne kaskadowe z elementów prefabrykowanych wraz z włazem kanałowym i fabrycznie montowanymi przejściami szczelnymi do głębokości 3 m, 4 m oraz 6 m.

Wykonano również monitoring kanału kamerą TV. Ułożono kable elektroenergetyczne w izolacji poliwinylowej o masie do 2, 3 kg/m w rowach kablowych. Przeciągano rurociągi prowadzone w rurach ochronnych stalowych. Wykonywano wylot kanału z kratą wraz z umocnieniami odbiornika poniżej i powyżej wylotu. Montowano i stawiano słupy oświetleniowe na węźle Zabornia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS