Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Podkarpackie

Znamy ceny na drogę Via Carpatia Nisko – Sokołów Młp.

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 17.11.2017

PARTNERZY DZIAŁU


 

Znamy ceny na drogę Via Carpatia Nisko – Sokołów Młp.
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Podkarpackie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wykonawcy wycenili trzy odcinki drogi ekspresowej S19 między Niskiem a Sokołowem Małopolskim. To w sumie prawie 30 km przyszłej drogi Via Carpatia. Ten fragment trasy ma być gotowy w roku 2021.
Trasa została podzielona na trzy odcinki realizacyjne.

Na odcinek Nisko Południe – Podgórze (długość ok. 11,5 km) wpłynęło 7 ofert o wartości od 272,457 do 436,266 mln zł. Najtańsza propozycja pochodzi od konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Construccion. Na drugim miejscu jest konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe z ceną 295,498 mln zł. Najdrożej prace wyceniła włoska firma Toto proponując cenę 436,266 mln zł. Budżet inwestora to 386,036 mln zł. To jedyna oferta, która nie zmieściła się w budżecie zamawiającego.

Na fragment Podgórze – Kamień (dł. ok. 10,5 km) wpłynęło 7 ofert o wartości od 284,967 mln zł do 580,478 mln zł. Także i tu najtańsze było konsorcjum Mostostalu. Za nim, z ceną 333,520 mln zł jest Budimex. W budżecie inwestora wynoszącym 352,467 mln zł zmieściła się jeszcze oferta Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor – została wyceniona na 350,550 mln zł. Najdroższa oferta, z ceną 580,478 mln zł należy do Toto.

Trasą Kamień – Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 7,9 km) jest zainteresowanych 9 oferentów, którzy złożyli propozycje warte od 234,491 do 366,490 mln zł. Najtańszy, podobnie jak w dwóch poprzednich, jest Mostostal Warszawa występujący w konsorcjum z firmą Acciona Construccion. To jedyna oferta mieszcząca się w kosztorysie wynoszącym 275,606 mln zł. Oferta z drugiego miejsca złożona przez Budimex została wyceniona na 286,403 mln zł. Najdroższa jest propozycja Porr warta prawie 366,5 mln zł.

Zdecyduje cena

Wszyscy Wykonawcy zadeklarowali 10-letni okres gwarancji oraz skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie prowadzenia robót budowlanych).

Komisja przetargowa sprawdzi oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest na II kwartał przyszłego roku.



Wyświetl większą mapę

Przetarg jest realizowany w trybie zaprojektuj i wybuduj. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie zaprojektowanie poszczególnych odcinków, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i ostatecznie wybudowanie drogi.

Roboty powinny ruszyć w II połowie 2019 r. a zakończyć się w roku 2021. W tym samym roku powinna być gotowa cała Via Carpatia między Lublinem a Rzeszowem.

Co na pozostałych odcinkach

Obecnie na odcinku granica woj. mazowieckiego i lubelskiego – w. Lubartów Północ wyłoniono najkorzystniejsze oferty na koncepcję programową. Jeszcze w listopadzie ma być podpisana umowa z wykonawcą.

Na odcinku w. Lubartów Północ – Lublin trwa jeszcze przetarg na koncepcję programową. Umowa ma być podpisana w I kw. 2018 r.

W lutym ma być podpisana umowa na realizację w trybie zaprojektuj i wybuduj odcinka Lublin – Kraśnik. Z kolei między Kraśnikiem a węzłem Lasy Janowskie (granica woj. lubelskiego i podkarpackiego) umowa została już podpisana.

Umowy na 6 odcinków trasy Lasy Janowskie (granica woj. lubelskiego i podkarpackiego) – Nisko – Sokołów Młp. Północ mają być podpisane w II kwartale 2018 r. Trwa przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj.

Gotowe i oddane do ruchu są już odcinki Sokołów Młp. Północ – Stobierna, Stobierna – w. Rz. Wschód i w. Rz. Zachód – w. Świlcza. Fragment w. Świlcza – w. Rzeszów Południe jest już wybudowany, będzie oddany do ruchu jeszcze w listopadzie.

Trwa opracowywanie koncepcji na odcinek w. Rz. Południe – Babica, a na odcinek w. Babica – Barwinek (gr. państwa) oczekuje na wybór wykonawcy koncepcji programowej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5