Więcej z regionu:
Polska
– Podczas spotkań usłyszałem, że dworce, które są lokalizowane na międzytorzach linii kolejowych mają być w PKP PLK. Że nie będą one geodezyjnie wyodrębnione, tylko mają przejść do PKP PLK – powiedział Zbigniew Szafrański podczas konferencji poświęconej perspektywom funkcjonowania linii kolejowych w województwie pomorskim zapytany o to, czy istnieje możliwość modernizacji obiektu w Chojnicach. Dodał, że ma to dotyczyć budynków w Pile, Bydgoszczy, Chojnicach oraz wszystkich dworców zlokalizowanych na wyspie terenu między liniami kolejowymi.
Jacek Prześluga, członek zarządu PKP SA ds. rewitalizacji dworców kolejowych oraz prezes spółki Dworzec Polski potwierdza, że w strategii spółki Dworzec Polski jest zapisane, że dworce, które nie są atrakcyjne z punktu widzenia komercyjnego, ani nie są nimi zainteresowane samorządy mogą zostać przejęte przez Polskie Linie Kolejowe. – Jeżeli nikt ich nie będzie chciał, to lepiej, żeby wykorzystywała je PLK-a na własny użytek – powiedział „Rynkowi Kolejowemu”. Jak dodał, w pierwszej kolejności będzie to dotyczyć dworców w międzytorzu. Zaznaczył jednak, że na razie nie można mówić o konkretnych obiektach.
Zbigniew Szafrański zadeklarował, że jeżeli dworzec w Chojnicach przejdzie w ręce PKP PLK, będzie starał się go ująć w planie modernizacji.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy