Partnerzy serwisu:

 

Porty | Biznes - Polska

Dyrektywa siarkowa: Uciążliwa zmiana paliwa i koszty wyższe o 250 dolarów

| Paweł Rydzyński źródło: RynekInfrastruktury.pl/Radio Szczecin 25.02.2015

 

Dyrektywa siarkowa: Uciążliwa zmiana paliwa i koszty wyższe o 250 dolarów
fot. www.port.szczecin.pl

Zobacz więcej na temat:

Dyrektywa siarkowa

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak podało Radio Szczecin, pierwsze statki Polskiej Żeglugi Morskiej zaczęły spalać paliwo niskosiarkowe. To – jak przypomina rozgłośnia – wymóg, gdy statki wpływają na Morze Północne i Bałtyk. Zgodnie z tzw. dyrektywą siarkową, muszą tam zużywać paliwo o niskiej zawartości siarki.
Paliwo niskosiarkowe zastosowano, jak podała rozgłośnia, jako pierwsze w masowcu „Szczecin”. Jak informuje Krzysztof Gogol z PŻM, „Szczecin” jest teraz podczas swojej pierwszej podróży do strefy ECA i po raz pierwszy używa tego paliwa.

Przypomnijmy, iż zgodnie z unijną dyrektywą 2012/23/UE w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych oraz wymogów zawartych w załączniku VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL), od początku 2015 r. maksymalna zawartość siarki w paliwach stosowanych przez statki pływające po takich obszarach jak m.in.: Morze Bałtyckie, Morze Północne, Morze Karaibskie, kanał La Manche oraz wody wzdłuż wybrzeża Ameryki Północnej (wspomniana wcześniej strefa ECA) może wynosić maksymalnie 0,1%. Wcześniej na tych obszarach można było stosować paliwa z zawartością siarki na poziomie 1%.

Krzysztof Gogol w rozmowie z Radiem Szczecin poinformował, że zmiana jednego paliwa na drugie jest jednak dość kłopotliwa. – Trzeba pamiętać o odpowiedniej szerokości geograficznej, by odpowiednio wcześniej zmienić rodzaj paliwa – zauważył przedstawiciel PŻM.

Radio Szczecin zwróciło też uwagę, że paliwo bezsiarkowe jest o 250 dolarów (za tonę) droższe niż tradycyjne paliwo okrętowe, a masowiec średniej wielkości pali kilkadziesiąt ton paliwa na dobę. Warto jednak przypomnieć, iż spadek cen ropy naftowej na rynkach spowodował, że problem wzrostu kosztów nie powinien być aż tak duży, jak się spodziewano. Dotychczas paliwo stosowane na polskich promach kosztowało ok. 350 dolarów za tonę, obecnie, po wejściu w życie nowych przepisów, jest to ok. 600 dolarów. Jednak rok temu, gdy ropa była znacznie droższa: cena 1 tony paliwa kosztowała ponad 900 dolarów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS