Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Krajowe - Polska

Eurovia: Nieznacznie niższa sprzedaż, ale bilans na plus

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 26.01.2016

PARTNERZY DZIAŁU


 

Eurovia: Nieznacznie niższa sprzedaż, ale bilans na plus
fot. Eurovia

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Miniony rok możemy zaliczyć do udanych, mimo że ostatecznie zanotowaliśmy sprzedaż na nieznacznie niższym poziomie niż w analogicznym okresie roku 2014 – mówi Waldemar Merski, dyrektor ds. handlu i rozwoju w Eurovia Polska.
Firma sfinalizowała kilka znaczących inwestycji jak obwodnica Nakła nad Notecią, modernizację ul. Majakowskiego w Dąbrowie Górniczej czy bardzo ważną dla aglomeracji śląskiej Drogową Trasę Średnicową.

Rok stabilizacji

– Mimo wielu zapowiedzi rynki lokalne, na których głównie działamy, nie przyniosły oczekiwanej podaży (tzw. zadań jednorocznych), dlatego też bardziej zaangażowaliśmy się w proces pozyskania zadań z pakietu dużych przetargów ogłoszonych przez GDDKiA. Aktywność w tym segmencie znacząco zasiliła nasz portfel zamówień – stwierdza Waldemar Merski.

Ponieważ jednak większość zadań, na które przetargi rozstrzygnięto w 2015 roku będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj, zwiększoną dynamikę sprzedaży firma odnotuje w najbliższych trzech latach.

Dla Eurovii w Polsce, zdaniem jej przedstawiciela, rok 2015 był okresem poprawy rentowności, stabilizacji i rozwoju. – Wybudowaliśmy nową wytwórnię pod Krakowem, modernizujemy także istniejące zakłady – mówi Waldemar Merski.

Skutki spowolnienia po roku 2012

Przyznaje jednak, że po roku 2012 wszystkie firmy wykonawcze odczuły spowolnienie rynku drogowego. Jak zwraca uwagę, większość firm realizujących zadania infrastrukturalne w poprzedniej transzy środków unijnych, poczyniło znaczące zakupy inwestycyjne, które miały na celu wzmocnienie potencjału produkcyjnego.

Chodzi o inwestycje w kopalnie kruszywa, wytwórnie mas bitumicznych, maszyny drogowe itp. – Są to niemałe kwoty, Eurovia przez ostatnich kilka lat zainwestowała w Polsce ponad pół miliarda złotych. Znaczny spadek podaży robót drogowych po 2012 roku spowodował więc nie tylko spowolnienie na rynku drogowym, ale też wiele spektakularnych upadłości znanych firm z tej branży – mówi Waldemar Merski.

Portfel zamówień odbudowany

– Znacząco odbudowaliśmy portfel zamówień, ale nie oznacza to, że całkiem spokojnie możemy myśleć o roku 2016 – stwierdza przedstawiciel Eurovii. – Posiadamy w portfelu pakiet kontraktów przechodzących np. S19, głównie realizowanych w Regionie Południe. Przygotowujemy też dokumentację i pozwolenia na kontrakty S3 Legnica – Jawor oraz na obwodnicę Szczecinka w ciągu drogi S11. Pierwsze roboty budowlane w szczególności na S3 planujemy rozpocząć w trzecim kwartale br.

Firma liczy także na wzrost sprzedaży kruszyw z kopalń działających w spółce Eurovia Kruszywa oraz większą dynamikę sprzedaży mas bitumicznych z wytwórni zlokalizowanych w oddziałach firmy. – Nasza strategia oparta jest na dwóch filarach: działaniu na rynkach lokalnych oraz dostarczaniu kompleksowej oferty. Posiadamy bowiem nie tylko własne zaplecze produkcyjne – produkcja kruszyw, asfaltów modyfikowanych, mieszanek mineralno-asfaltowych – jesteśmy także dostawcą rozwiązań w obszarze obiektów inżynieryjnych – mówi Waldemar Merski.

Optymistyczne spojrzenie Eurovii na rok 2016 wiąże się między innymi z planami budowy i modernizacji dróg inwestorów zarządzających drogami wojewódzkimi, powiatowymi czy gminnymi. – W perspektywie toczących się zmian wszyscy jednak z nadzieją czekamy na realny budżet. Spodziewamy się znacznego wzrostu dynamiki produkcji począwszy od roku 2017, kiedy to pozyskane zadania wejdą w pełną fazę realizacji – stwierdza Merski.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5